Journalen

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Journalen

Post by Fantasio »

Posta gärna om du hittar något knas i din journal. Eller saker du stör dig på.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Journalen

Post by Geta »

Hittar inget knas i mina journaler. De är korrekta.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Journalen

Post by Zoidar »

Har inte hittat något roligt. Gör jag det lägger jag upp det. Senast när jag var på sömnapnéundersökning stod det:
Aktuellt
Pat har själv skaffat en snark skena som han använder varje natt. Trots detta har han då och då vaknat med upplevelse av andningsstopp. Detta har oroat honom väldigt och han vill få detta utrett. Har egentligen inga direkta symtom på obstruktiv sömnapné. ESS är sju. Anger alltså snarkningsanamnes men inga andra direkta symtom på OSAS
nattlig andningsregistrering utfaller också nästan helt normalt. Har lite hypopnéer, HI=5 och AHI=2. ODI=7. God medelsaturation 95%. Lägsta SaO2 88%
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Journalen

Post by Fantasio »

Eftersom jag inte varit inlagd på ett tag står det inget festligt i min journal. Det göts en anteckning varje gång jag är där för min spruta. "Pat ser ut som en luffar med viltt stirrande blick". Nej, jag bara skojar, så står det inte. Men det brukar skrivas i vilket skick läkaren tycker man är. Även klädsel kan kommenteras.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1634
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Journalen

Post by Safir »

”Långsam vaggande gång”

:?:
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Journalen

Post by Fantasio »

Jag kollade in min journal idag, men mitt samtal till AE var inte med i den. Skönt. Jag vill inte missbruka tjänsten. Men fram på nattkröken när jag mår dåligt händer det att jag ringer dem. Det måste jag bli restriktivare med.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Journalen

Post by Krokus »

Image

Från Instagramkontot journalgrodor
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Journalen

Post by Fantasio »

Jag blev nyfiken på vad som skrivits in i min journal efter min senaste inläggning. Vill få ett hum om varför jag blev tvångsvårdad och hur jag uppförde mig under rondningarna. Men inget syns när jag klickar på "anteckningar". Bara flera från vårdcentralen då jag sökte hjälp mot ond rygg. Det är på 1177 jag är inne. Antar att de måste göra noteringar i journalen efter en inläggning, men varför hittar jag inga?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Journalen

Post by Geta »

Det kan dröja.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Journalen

Post by Krokus »

Ibland är det arbeten med journalen på 1177.se och då syns bara vissa vårdgivare.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1634
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Journalen

Post by Safir »

Fantasio wrote: 21 May 2023, 22:21 Jag blev nyfiken på vad som skrivits in i min journal efter min senaste inläggning. Vill få ett hum om varför jag blev tvångsvårdad och hur jag uppförde mig under rondningarna. Men inget syns när jag klickar på "anteckningar". Bara flera från vårdcentralen då jag sökte hjälp mot ond rygg. Det är på 1177 jag är inne. Antar att de måste göra noteringar i journalen efter en inläggning, men varför hittar jag inga?
De kanske har dolt anteckningarna för dig om de tror att du kan må sämre av att läsa dem. Eller så är de inte inskrivna än, läkarna brukar diktera och sen skriver sekreterare in i journalen i turordning.
Ibland döljs allt som är nyare än 14 dagar automatiskt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Journalen

Post by Fantasio »

Jag var nyss inne och läste min journal. Där stod att jag hade svårt att sköta min hygien och gick runt med strumpor med hål i. Jag kan inte minnas att vården sett mig utan skor på, förutom vid inläggningar. De bara hugger till med saker och åsikter. Det gjordes en anteckning idag om att jag uteblev från injektionen.
Post Reply