Hur dags lägger du dig?

Moderator: Moderator 1

Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Mosbrickan »

I säng sedan kl. 20.30, trött, men inte går det att somna.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Richard »

Jag vet inte när jag somnade igår. Jag vaknade runt 22:00 sittandes vid datorn... Måste ha somnat i sittande ställning runt 18:00. Det har hänt flera gånger, men igår hade jag inte ens tagit min kvällsmedicin som gör mig trött, men somnade ändå sittandes...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by zoegas »

Richard wrote: 02 Jan 2023, 04:38 Jag vet inte när jag somnade igår. Jag vaknade runt 22:00 sittandes vid datorn... Måste ha somnat i sittande ställning runt 18:00. Det har hänt flera gånger, men igår hade jag inte ens tagit min kvällsmedicin som gör mig trött, men somnade ändå sittandes...
Inte bra.. Det är ändå 4 timmars tupplur på dagen. Det pajar rytmen. Sov du på natten sen?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Richard »

zoegas wrote: 02 Jan 2023, 05:58
Richard wrote: 02 Jan 2023, 04:38 Jag vet inte när jag somnade igår. Jag vaknade runt 22:00 sittandes vid datorn... Måste ha somnat i sittande ställning runt 18:00. Det har hänt flera gånger, men igår hade jag inte ens tagit min kvällsmedicin som gör mig trött, men somnade ändå sittandes...
Inte bra.. Det är ändå 4 timmars tupplur på dagen. Det pajar rytmen. Sov du på natten sen?
Jo då, jag var bara uppe o tog en chokladkaka, en cigarett o kvällsmedicinen när jag vaknade vid 22, o somnade sen om innan 23, o vaknade igen 03:45. Kanske lite tidigt, men jag var ganska pigg.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

Jag har börjat sköta mig med sovandet. Lägger mig inte senare än ett, halv två.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

Den senast tiden har jag varit duktig på att komma isäng tidigt. La mig redan runt tjugo i tio igår, till exempel. Lyssnar på radion och somnar till den. Ett uppvak för toalettbesök och avstängning av radion blir det under natten. Inga problem med att somna om igen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Zoidar »

Oftast kring 2. Men inte i natt, fast ska sova snart.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
RutgerJönåker
Kopparmedlem
Posts: 56
Joined: 21 Mar 2023, 21:41

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by RutgerJönåker »

Jag brukar komma i säng runt 01:30-02:00. Brukar vänta tills jag inte orkar vara vaken längre. Att bara ligga i sängen och stirra upp i taket utan att kunna sova blir bara ångestfyllt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36020
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Geta »

Jag lägger mig 21.05 efter radionyheterna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Richard »

Tar min Theralen runt 20:00 o sätter mig o läser, just nu följer jag trådarna om Dumpen på Flashback. Där finns ganska mycket att läsa varje kväll. Men ibland hinner jag inte läsa klart dom innan ögonen slocknar. Att sitta uppe till 21:00 är för det mesta en bedrift. Ibland somnar jag sittandes vid datorn, men för det mesta lägger jag bara mig (sover ju i samma soffa som jag sitter vid datorn) o somnar på 2-3 minuter. Tillbringar nog 19-20 timmar om dygnet i soffan...

Men jag pratade med en hälsocoach o sa det, att jag tillbringar så mycket tid i soffan. Mina rökpauser är extremt viktiga! Att jag går o röker varje halvtimme är oerhört nyttigt (givetvis om man bortser från själva rökningen) eftersom jag kommer upp o rör lite på mig.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

Det börjar bli sent och snart tar jag min tiomedicin. Utan den tröttande effekten av den sover jag mycket illa. Men jag tycker att min sömnhygien är bättre nu än förr om åren.
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Mosbrickan »

Senaste tre dagarna har jag lagt mig mellan 17 och 18.30, men somnar inte förrän runt 23
Post Reply