Sådan är PIVA

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Sådan är PIVA

Post by Richard »

Vi hade en hemlig svanklubb när jag låg inne. Så när vi hade permission så skulle vi gå o titta på glassvanar...

Vette fan vad dom höll på med, men hon var rätt snygg, svantjejen.

Men så lämnade jag ut mitt telefonnummer till en mindre vacker kvinna. Så började hon ringa flera gånger om dagen i runt 13 år. Men 2017 träffade jag en tjej som jag blev ihop med då o sa jag det till henne, sen dess har jag inte hört av henne. T.ex. så låg jag på sjukhus för nått annat fysiskt, tror det var mina knän. Då ringer hon till sjukhuset för att fråga vad jag har för strykjärn hemma...?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Sådan är PIVA

Post by Klankedinken »

En gång satt jag med en tjej som spelade piano.. Hon försvann rätt fort.. Däremot var det en asiatisk tjej som påstod att hon hade en kille som misshandlade henne.. jag var rätt ung så jag blev lite skrajsen. det var på psykos och ätstörningsenheten.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13108
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Sådan är PIVA

Post by amandara »

Man har mycket udda erfarenheter från PIVA och psykiatrin. En kille hade hällt bensin över sig själv och tänt på. Hans bror hade gjort det och strukit med. Men någon hade sett den här killen och kastat ner honom i snön. Han hade fula sår men klarade sig på det stora hela rätt bra - fysiskt. Men rätt märkligt ändå, att sitta och prata med någon som har den bristen på spärrar. Surrealistiskt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sådan är PIVA

Post by Fantasio »

amandara wrote: 21 May 2023, 15:07 Man har mycket udda erfarenheter från PIVA och psykiatrin. En kille hade hällt bensin över sig själv och tänt på. Hans bror hade gjort det och strukit med. Men någon hade sett den här killen och kastat ner honom i snön. Han hade fula sår men klarade sig på det stora hela rätt bra - fysiskt. Men rätt märkligt ändå, att sitta och prata med någon som har den bristen på spärrar. Surrealistiskt.
Otäckt, på min ära. Sist SMS:ade en tjej mig flera gånger och ville bland annat ses för att fika. Hon skrev att hon redan hade en kille. Hon blev utskriven före mig och har bara SMS:at en gång efter det.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Sådan är PIVA

Post by Klankedinken »

Jag tror fantasio är kär i min svägerska.. Hon skriver jämt om hur mannen i hennes Fantasi bara växer och växer!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sådan är PIVA

Post by Fantasio »

I smyg fotade jag PIVA. Lär jag mig tanka över dem från telefonen till datorn kan jag lägga upp dem på min Facebook-sida.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36689
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Sådan är PIVA

Post by Geta »

Är det tillåtet?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sådan är PIVA

Post by Fantasio »

Geta wrote: 23 Jul 2023, 10:36Är det tillåtet?
Nej, det är det inte. Men jag såg till att inte fota någon medpatient.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sådan är PIVA

Post by Fantasio »

Jag kommer att bosätta mig i rökrummet på PIVA. min oas på psyket. Jag hoppas min kp är schysst och skjutsar mig till närmaste bensinmack för inhandling av rökverk. Hoppas det inte blir jobbiga medpatienter. Jag försöker tänka positivt, att vården upphör om en månad. Sist blev LPT:n förlängd, men bara med ett par dagar. Äh, hösten är tråkig, kan lika gärna vara inlagd en period.
Post Reply