Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Om en timma går jag då jag ska på grillning. Jag tar med mig ett sexpack folköl. Det är folk jag träffade genom min sysselsättning som kommer och några till.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det var roligt att träffa gänget, fast jag gick hem i förtid på grund av måendet. Speciellt roligt är det att se en kille som jag tror lider av autism. Han skojar med mig och är rätt pratsam. Han brukar vara tyst oftast.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

En kompis jag lärt känna inom psykiatrin ringde nyss. Vi pratade sport, det var trevligt. Jag mår bättre efter ett telefonsamtal.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag var hos min snart 69:åriga gamla arbetskamrat. Vi tittade på hockey-VM. Han bjöd på kaffe. Det var trevligt och vi pratade om att äta på kinakrog på lördag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36965
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Har funderat på varför det har varit så stor dödlighet i mitt nätverk.
Slutsatsen är att jag har umgåtts med sköra personer.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Vi med schizofreni lever kortare liv än friska personer.

Jag tror att min ena fd arbetskamrat ej kommer till restaurangen på lördag. Han sa kanske och det betyder nej. Ska höra med den andre fd arbetskamraten om vi ska gå själva.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13202
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Jag har en tät familjegrupp. Men 7nte särskilt många vänner IRL som jag umgås med i mitt privatliv. Har vänner/bekanta genom Peer nätverket och genom målarverksamheten, men inga jag umgås med privat. Jag klarar inte av för många relationer. Har fullt upp med att få till tid med kidsen och deras föräldrar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Kompisen är rolig. Han skulle ha följt med mig till affären och köpt dagens lunch. Han ringde förut och sa att han köpte cigaretter och folköl för pengarna. Mat, vad är det för trams? Det är till att ha prioriteringar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag skulle kunna telefonera en vän om jag ville. Jag har det väl förspänt med vänner. Men kommer inte att göra det då jag inte har ett behov av att snacka just nu. Men bra att möjligheten finns.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18601
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mitt nätverk

Post by Krokus »

Det var ett tag sedan som jag pratade med en vän. Eller räknas familj som vän? Sambons syster och jag pratade lite förra helgen. Inga "djupare" samtal, men ändå trevligt!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Kompisen o jag skulle fika, han skulle ta med sig en termos. Men jag ringde återbud och han var inte så sugen på det heller. Jag ska hjälpa till att ta ut mina föräldrar imorgon istället.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mitt nätverk

Post by memphis »

Om man har haft psykos så har man sett bråddjupet. Man har varit vid avgrunden. Kanske i den till och med.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply