Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8188
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Mitt nätverk

Post by wasp »

Mitt nätverk funkar si och så. Bäst är det när kp från kliniken ringer. När jag var ung en gång i början av åttiotalet hade jag både läkare och psykolog runt mig, nu är jag gammal och inte värd några resurser. Kliniken har fullt upp med de unga och oerfarna.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36963
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Jag trivs med ett litet nätverk.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Man märker på Facebook vilka som har många vänner. Jag får inte så många likes som de populära personerna. Men jag är inte ute efter att ragga fler tummen upp. Jag har mina vänner och det räcker gott.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8188
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Mitt nätverk

Post by wasp »

Geta wrote: 14 Aug 2021, 09:23 Jag trivs med ett litet nätverk.

Me too!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36963
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Fantasio wrote: 15 Aug 2021, 21:18 Man märker på Facebook vilka som har många vänner. Jag får inte så många likes som de populära personerna. Men jag är inte ute efter att ragga fler tummen upp. Jag har mina vänner och det räcker gott.
Att ha många vänner på Facebook och att ofta datera upp brukar tyda på narcissism.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18601
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mitt nätverk

Post by Krokus »

På Facebook är det oftast samma personer som gillar mina bilder, som jag lägger upp. Skulle gissa på att det beror på någon algoritm som Facebook har. Jag lägger oftast upp bilder på min hund.

Edit: det blir allt mer sällsynt med statusuppdateringar på Facebook, i alla fall bland mina vänner.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Mitt nätverk

Post by Klankedinken »

Jag räknar in polisen i mitt nätverk.. Det är mest för att dom kommer och knackar på så ofta!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag firade min vän jag känt sedan andra april 1991. Han blev 69 år gammal idag. Han fick ett kvarter brännvin av mig och sex 6,8:or. Vi konstaterade att vi saknade vår nu döda vän. Han köpte rikligt med presenter, sådan var han. Kompisen bjöd på tre sorters kex och tre olika sorters mögelost och det satt fint. Det är allt jag ätit idag. Jag ska bli hans nya kontaktperson efter att vår vän som hade det uppdraget gick bort i somras. 69 år gammal, tänk vad tiden går.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8188
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Mitt nätverk

Post by wasp »

Image

Mitt nätverk och här hänger jag utanför..................
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36963
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Spindeln i nätet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13202
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

En vän skickade en omtanke genom cybervärlden. Det värmde en sargad själ. Tack.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Om jag kommer upp skapligt imorgon ska jag nog gå till en vän, en före detta arbetskamrat. Men det är en tråkig väg att gå, två lååånga gator. Tar kanske en halvtimma, det är långt nog.
Post Reply