Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag ska till en vän ikväll och se på film. Ett trevligt avbrott från slösurfandet. Men promenaden dit och hem ser jag inte fram emot.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36969
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Visa inte upp din nya klocka i onödan på promenaden ikväll.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Nej då. Jag går i och för sig utan jacka, men har en tjockare långärmad tröja på mig, så klockan syns inte. Vet inte om jag törs berätta för de två jag ska träffa om min nya klocka. De kanske tror att jag är rik och börjar tigga pengar. Men det är nog bara mild paranoia.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Mitt nätverk

Post by Klankedinken »

Fantasio wrote: 29 Oct 2021, 17:37 Nej då. Jag går i och för sig utan jacka, men har en tjockare långärmad tröja på mig, så klockan syns inte. Vet inte om jag törs berätta för de två jag ska träffa om min nya klocka. De kanske tror att jag är rik och börjar tigga pengar. Men det är nog bara mild paranoia.
Det är en rimlig tanke Fantasio!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Tycker du det? Jag ångrar redan vad jag skrev.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Mitt nätverk

Post by Klankedinken »

Fantasio wrote: 29 Oct 2021, 17:41 Tycker du det? Jag ångrar redan vad jag skrev.
Du har all rätt att tänka så!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det finns en person jag saknar som vän. Vi arbetade ihop och våra pappor var arbetskamrater. Vi hittade på mycket kul. Några gånger spelade vi TV-spel, men de flesta gånger vi sågs var när vi gick på krogen. Jag gillar hans humor och hans sätt. Men tyvärr gled vi isär. Jag föreslog till bland annat honom att vi skulle ut och ta en bit mat till minne av vår döde vän, men det rann ut i sanden. Ibland undrar jag om han av någon anledning ogillar mig. Det är inte omöjligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag har haft kontakt med min före detta arbetskamrat. Han vill se senaste Bond-filmen o jag bad honom höra med sin god man hur man beställer biljetter. Men han kommer aldrig till skott och jag kan inte beställa, för då kommer han nog inte. Jag brukar skoja och säga "kanske, mycket möjligt, får se" för att parafrasera honom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min före detta arbetskamrat ringde mig när jag var på mötesplatsen. Jag gav telefonen till en annan fd arbetskamrat så de fick talas vid. Samtalet blev mycket lyckat som jag uppfattade det. De två grabbarna har känt varandra i nästan 30 år. De är båda goda kamrater till mig.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8188
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Mitt nätverk

Post by wasp »

Image
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Om jag kommer upp ur sängen vid skaplig tid blir det nog ett besök hos min gamla arbetskamrat imorgon. Vi har känt varandra i 30 år och hittat på mycket skoj. Han är Bond-fantast, men svarar svävande på frågan när vi ska gå och se senaste filmen på bio. Vi brukar titta på TV tillsammans. Hans TV är vad datorn är för mig. Han har bara mig som vän nu när vår gemensamma bekant avled i somras. Tyvärr kommer jag inte att fira jul med honom, då jag ska göra det med en annan kompis. Men jag kan gå till honom på juldagen.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36702
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mitt nätverk

Post by memphis »

Mitt nätverk består av närmaste familjen . Pratade nyss med min pappa i telefonen. Han kommer hit på fredag eftermiddag och stannar till lördag. Det ska bli mysigt. Jag har en ihopfällbar gästsäng på vinden som jag ska ta ner.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply