Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Mystiken tätnar. Kompisens gode man fick inte heller tag i kompisen via telefonen. Om han råkat ut för något borde väl telefonen fungera ändå, tänker jag. Den kanske bara har laddat ur sig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Kompisen ringde mig en morgon. Han lever, alltid nåt. Minns inte vad han sa, jag var trött och yrvaken. Ska ta spånkan hem till honom någon gång nu när jag vet att jag kan betala med kortet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag vill gå på Bastard burgers så jag föreslog för syrran att vi skulle gå dit när hon fyller om ett tag. Vill ju testa deras Dubbel Luleå med bacon. Hela 240 gram kött, det blir jag garanterat mätt på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min kompis ringde och bjöd in mig på tacos. Han är ingen mästerkock, men lite olika rätter kan han svänga ihop. Jag funderar på att ta med mig min öppnade burk jalapenos till honom. Då får jag ha den i en plastpåse, då den är öppnad och ligger i spad. Sist jag var hos honom tog vi en vaknatt och vi skiljdes åt på morgonen. Blir det likadant denna gång?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag lyssnade kanske inte så noga, för jag vet inte vilken dag kompisen ville bjuda på mat. Bara antog att det var på lördag. Han sitter oftast ensam hemma i sin lilla lägenhet och har det nog inte alltför roligt. Han hade en DVD-spelare, men den har jag inte sett när jag varit på besök hos honom, han har säkert sålt den för en spottstyver. Inte har han någon dator heller, utan använder telefonen med sin fjuttiga skärm. Jag tar gärna en vaknatt i hans sällskap. Jag har revansch att utkräva i poker. Visserligen körde vi med två jokrar, men han fick med hjälp av dem en royal straight flush.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag har inget hört om måltiden kompisen skulle stå för. Har inte hört något överhuvudtaget när jag tänker efter. Jag skulle ju kunna skicka honom ett SMS för att se om han svarar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag trodde jag skulle bli bjuden på riktiga hamburgare, men det var bara färdiga köttpuckar från Eldorado. Jag drog av 100 kronor från skulden till mig som tack för maten. Nyss skrev jag till en kille som var på samma sysselsättning som jag om han vill med och äta kinabuffé. Får se om han nappar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag har ringt min före detta arbetskamrat två gånger utan svar. Observera att jag ringde innan klockan nio. Senare än så ringer jag sällan personer. Han brukar ringa upp och säga att han inte hann med att svara. Jag skulle höra med honom om han till äventyrs skulle vara sugen på att följa med på restaurang. Jag skulle kunna ringa en jag känner från psykiatrin. Han har gått i ålderspension och tror han fick loss en klumpsumma, så han borde ha råd. Vi pratade för en vecka sedan om att gå på en buffé, men jag kunde inte följa med.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12263
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mitt nätverk

Post by zoegas »

Hur har det gått med ryggen?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jo tack, den är bättre. Gick till och från mataffären utan att sätta mig ned och vila på alla ställen jag kan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min kompis med hörselnedsättning har inte svarat i telefonen på hela helgen. Jag var med honom när han köpte kontantkort till sin smart-phone och han har svarat, men sagt att han inte hann svara. Han ska visst ha gått och skaffat sig fast telefon igen. Kanske, men har han lagt undan sin mobil bara för det? Nu kan jag inte ta spånkan hem till honom, vill inte komma oinbjuden. Jag skulle kunna fråga hans gode man om allt står rätt till med det tekniska. Om han ens lever. Är han död borde gode mannen informerat mig om det.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mitt nätverk

Post by Richard »

Fantasio wrote: 26 Feb 2023, 22:19 Min kompis med hörselnedsättning har inte svarat i telefonen på hela helgen. Jag var med honom när han köpte kontantkort till sin smart-phone och han har svarat, men sagt att han inte hann svara. Han ska visst ha gått och skaffat sig fast telefon igen. Kanske, men har han lagt undan sin mobil bara för det? Nu kan jag inte ta spånkan hem till honom, vill inte komma oinbjuden. Jag skulle kunna fråga hans gode man om allt står rätt till med det tekniska. Om han ens lever. Är han död borde gode mannen informerat mig om det.
Min kompis har hörapparat, ibland ringer han o säger att den är trasig eller att han inte har batterier till den, o när man svarar så säger han bara;
-VA SA DU!?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply