Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag förklarade för min gamla arbetskamrat att min syster var hos mig i ett ärende och att jag därför inte ville gå till honom, då det drog ut på tiden. Jag hoppas och tror han förstod.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 672
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Mitt nätverk

Post by Santina »

Jag har bara en kompis. Vi umgås var och varannan helg. Jag är glad att jag har honom och fasar lite inför hur det blir om han skulle träffa någon, då kan vi inte längre ses på samma sätt. Sen har jag mina föräldrar, mammas pojkvän, min bror och hans fästmö (men de bor långt bort och har fullt upp i sina egna liv) och min ena moster som jag har ganska bra kontakt med. Har ett par st jag brukar chatta lite med ibland. Men det är allt. Förr om åren försökte jag hålla kontakt med gamla vänner men jag gav upp när det inte kändes ömsesidigt och sen dess har jag inte hört av dem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Vad tråkigt, Santina. Jag umgicks rätt mycket med en dåvarande arbetskamrat, men han har bara varit hemma hos mig en gång på nitton år. Jag skulle drista mig att säga att vi var goda vänner. Men han bytte jobb och vi gled isär. Oj, vi har haft många fyllekvällar tillsammans. Har honom som vän på Facebook, men han är inte så aktiv där. Han bodde ihop med en tjej med psykisk sjukdom (borderline), så jag tror inte det var min diagnos som skrämde bort honom. Jag kanske skulle föreslå att vi tar ett par, tre öl på krogen ihop.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag ska till en kompis på julafton och till en annan på juldagen eller annandag jul. Men min dåliga rygg sätter kanske käppar i hjulet för mig. Jag kan ju ta en taxi dit, men när jag ska hem då? Tänk om jag börjar gå och stupar i backen som häromveckan. Jag skulle ju kunna frysa ihjäl. Om jag bara kunde begripa varför min rygg är paj. Slutar det med att jag får ställa in allt firande?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag föreslog via Facebook att jag och han jag skrev till skulle gå och äta asiatisk buffé. Han undrade när o jag svarade att jag kunde när som helst. Men föreslog sedan lördag. Inväntar svar. Jag har ju vänner, jag har det väl förspänt. På julafton ska jag till en vän, på annandagen till en andra och på nyårsafton hem till en tredje. Firar jag nyår borta får jag räkna med att det kan ta tid att få en taxi, det kanske inte går alls. Jag får se hur jag klarar mig imorgon när jag ska till mottagningen, om ryggen känns något bättre.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min kompis säger sig vilja bjuda mig på mat. Nämligen hamburgare och pommes frites/strips. Det blir på onsdag har vi kommit överens om. Hoppas inte han tar illa upp om jag står med i köket när han steker dem, de måste vara genomstekta. Det var en fin tanke i alla fall, om det nu inte blir av.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

När det vankas hamburgare och pommes frites går jag upp i enskilt läge och tackar och tar emot. Ska ringa min kompis när som helst och höra mig för om planerna fortfarande gäller.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Jag är så glad för det jag har av fina relationer. Det håller en vid liv. Loppan och pappa framförallt. Kidsen oxå. Dessa fantastiska bedårande rara människor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

amandara wrote: 06 Jan 2023, 21:05 Jag är så glad för det jag har av fina relationer. Det håller en vid liv. Loppan och pappa framförallt. Kidsen oxå. Dessa fantastiska bedårande rara människor.
Vad bra, amandara. Det är så kul att se barnen växa upp. Mina syskonbarn är unga vuxna just nu.

Maten kompisen bjöd på var storartad. Fick även skinka två gånger och den var god. Vi titade på TV hela natten, det var främst semin mellan USA och Kanada som lockade. Vi spelade poker med jokrar och tack vare dem fick min kompis en royal straigth flush.

Han ringde under kvällen och undrade om jag ville komma på en bit mat imorgon, men jag tvingades tacka nej pg a min onda rygg.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min kompis har haft sömnproblem under alla år jag känt honom. Han säger sig inte ha haft god sömnhygien sedan 70-talet och det tvivlar jag inte en sekund på. Natten som var satt han uppe, men sov idag under morgon, dag och kväll. Med andra ord är oddsen för en ny vaknatt låg. han har tidigare varit motståndare till sömnmedicin men har testa på Zopiklon. Han verkar tycka bra om den medicinen, han behöver dock få in rutinerna vad gäller sänggåendet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min kompis har pensionerat sig, detta efter att bara ha jobbat knappt tre månader efter att han blev 65. Ångrar han sig får han säkert komma tillbaka. Han jobbade på mötesplatsen jag brukar gå till.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag får inte tag i min 70-årige kompis. Tänk om han är död! Testade ringa både igår och idag, men utan framgång. Har skrivit till hans god man och bett denne titta på hans telefon. Nu är jag orolig.
Post Reply