Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Geta wrote: 28 Oct 2022, 11:29Det låter kul! :D
Vi blev fem personer då kvinnan i sällskapet hade med sig sin son.

Nu måste jag komma iväg till min gamle kompis. Livet är förgängligt och han är redan 70 år. Varje gång jag ser honom kan vara den sista. När han dör har jag ingen från min sista arbetsplats att umgås med.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21145
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Mitt nätverk

Post by MsTibbs »

Jag har mor och far. Lillasyster och hennes familj. Sen fyra äldre syskon vilka jag inte har jättemycket kontakt med. Har jobbkompisar mest på jobbet. Och endel autister som jag samlat på mig med tiden.
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Bor du i samma stad som dina föräldrar, Ms Tibbs?
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21145
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Mitt nätverk

Post by MsTibbs »

Nej två timmar med buss plus sen 20 minuter bil dit
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag tycker så synd om min före detta arbetskamrat. Han har inga vänner förutom mig. Han ringde mig igår o sa att han sett att jag ringt honom, vilket jag inte hade gjort. Jag funderar på att gå till honom nu i veckan, tänker att han är ensam. Vi har hängt ihop i över 30 år.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21145
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Mitt nätverk

Post by MsTibbs »

Du får skicka honom på studiecirklar! :)
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Han behöver en rejäl spark i baken. Studiecirklar är inget för honom. Jag ska besöka honom i helgen som kommer. Ska passa på att gå in på Tempo och kolla om de har varma rätter till salu, vilket de brukar a på lördagar. Annars går jag in på en pizzeria i närheten av honom, det blir bara en kortare omväg.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min gamla vän PS är ta mig fasen otrolig. Jag ringde honom förut för att höra om han ville med ut och äta en bit mat. Han sa att det var länge sedan och det var det ju. Men inte kunde han lämna besked trots att jag föreslog både datum och tidpunkt. "Du kan väl höra av dig" blev hans svar. Om jag ringer honom på fredag så vill han ju inte hänga på. Ibland undrar jag varför jag försöker när han helst vill ligga i fosterställning framför TV:n.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det blev ett samtal till kompisen. Jag sa att vi skulle träffas klockan tolv, då buffén slutar att säljas halv tre. De håller sedan stängt ett par timmar innan de öppnar igen, då med dyrare buffé. "Slå en pingel" blev hans svar. Han vill ju inte följa med, det är väl bättre att han säger det med en gång? Nåja, på lördag ska jag försöka komma iväg till honom. Kvinnan som uttryckte önskemål att följa med tror jag kommer till mötesplatsen senare än så. Det blir väl inget av med mina matplaner.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min gamle kompis ringde mig under dagen och sa att jag ringt honom. Det hade jag inte. Han kanske kände för att snacka lite och det är han välkommen att göra. Jag hade tänkt att besöka honom i helgen och se en film och bli bjussad på kaffe. Men jag tror inte det blir bra att jag skulle bli hans kontaktperson, då han aldrig vill göra något, lämna lägenheten. Han kurar framför TV:n hela tiden. Men det finns en krog inte så långt ifrån där han bor, jag kanske kan få med honom dit.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag skulle ha besökt en gammal arbetskamrat idag, men sömnen ställde till det för mig. Jag måste komma iväg skapligt tidigt till honom då jag vill hem i god tid innan sängdags. Hoppas han inte tog illa upp att jag inte ens ringde honom. Jag är dålig på att hålla liv i relationer, romantiska såväl som kamratliga.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det blev inte av att besöka arbetskamraten idag. Kanske någon dag i veckan när han inte har boendestöd. Fan tro't.
Post Reply