Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag har sex vänner, även fast det blir rätt sällan jag träffar dem. Jag tycker jag har vänner så det räcker. Fast den ena har jag inte träffat sedan femte september förra året. Han har fullt upp med sitt, men vi hörs via Facebook ibland. Nästa vecka ska jag gå på grillning som en på min tidigare sysselsättning håller i. Det ska bli kul att träffa honom och några till som jag har som vänner på Facebook. Hur ser ditt nätverk ut? Har du några vänner?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35985
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Nästan alla mina vänner har dött en efter en.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Så är det när man börjar bli gammal. Mammas bästa väninna gick bort för två år sedan.
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Mitt nätverk

Post by wasp »

Blev så ensam på äldre dagar. Tre syskon hade jag, alla tre är döda. Nowadays I'm standing in the lurch, nobody seems to take care!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mitt nätverk

Post by Krokus »

Jag har en hel del bekanta, men inte så många vänner som vill/kan umgås nu under pandemin. Hinkan flyttade utomlands, så henne umgås jag inte med längre. Vi pratar med videosamtal ibland.

Jag skulle vilja ha några fler (nära) vänner, men orken finns inte riktigt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag har en vän jag kan ringa sent. Jag brukar inte ringa folk efter klockan nio, men i hans fall gör jag ett undantag. Han kan ringa mig om nätterna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag ska försöka få med två före detta arbetskamrater på restaurang, äta buffé. Stället heter Rosegarden och jag såg inget på deras hemsida om att de inte skulle ha buffé.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mitt nätverk

Post by Richard »

Jag träffar sällan kompisar på fritiden. Pratar dock med Hasse ett par gånger om dagen i telefon. Ibland brukar jag o Ola se på film, och när det är fest brukar det vara hos Daniel. Ibland kommer Pontus eller Mattias upp på en öl.

Förr umgicks jag med Susana, men hon stal mina grejer o nu pratar jag inte med henne, utan har gjort en polisanmälan. Men vi hade ganska roligt, Malin var också med då o vi hittade på bus. O det var via Susana jag träffade Jannie, som jag blev ihop med. Jag är inte ovän med Jannie, men Susana manipulerar henne att t.ex blocka mig på Facebook. Men vi har skrivit lite till varandra. O Malin är jag fortfarande vän med.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det är viktigt att ha vänner. Du verkar ha det väl förspänt, Richard. Jag har pratat i telefonen med en vän idag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag fick inte med mig mina två före detta arbetskamrater på buffé. Lika bra det då jag ska på grillning klockan fem. Men jag har inga starköl hemma, får köpa några imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag känner för att ringa någon och prata. Har en vän som har sena vanor, men han ser på en film just nu. Jag vill öppna mig för någon och prata "djupa tankar" med.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Vad är ens en djup tanke? Vad är djupt? Livet bara är, tänker jag. Allt människor tänker och gör är mänskligt. Jag har aldrig förstått vad det där med djup är. Innebär.
Post Reply