Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag glömde att ringa min gamla arbetskamrat idag. Skulle ju höra med honom om han ville med och äta ute idag, sa att jag skulle göra det igår. Men han vill ju inte, så det spelar väl ingen roll. Det var som bortblåst när jag gick upp i förmiddags.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jag har mest Aspergervänner utanför familjen.
In a world where you can be anything, be kind.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag umgås bara med en person från jobbet jag hade i 20 år. Två till går till samma mötesplats som jag, men vi umgås inte utanför dess lokaler. Har två till som vänner på Facebook. En till jag jobbade med var jag kompis med, men han dog för snart fyra år sedan.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Har massor av bekanta, men få vänner jag umgås med. Egentligen mest en vän jag träffar regelbundet. Sen har jag en beachkompis jag träffar på sommaren. Det är typ det.
"För ett barn blir oss fött, en son blir oss given. På hans axlar vilar herradömet, och hans namn är: Under, Rådgivare, Mäktig Gud, Evig Far, Fridsfurste." -Jesaja 9:6
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har haft telefonkontakt med en vän ikväll. Det är min gamla (i dubbel bemärkelse) arbetskamrat. Jag föreslog att vi skulle träffas på lördag och han sa jag. Sa att jag kommer att jag kommer att ringa honom både på fredag och lördag (innan jag ger mig iväg) för att påminna honom att ha ytterdörren olåst. Han hör inte när man ringer på hans dörr. Det ska bli trevligt att ses, sist jag var hos honom var på julafton.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Imorgon kommer min kaffekompis
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Trevligt, Ms Tibbs. Jag har inte så många vänner, men tycker ändå jag har så det räcker.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Fantasio wrote: 28 Jan 2025, 21:22 Trevligt, Ms Tibbs. Jag har inte så många vänner, men tycker ändå jag har så det räcker.
Samma här. Jag är inte så social.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Samma här, är inte supersocial. Min ena kompis är sne' på mig att jag aldrig vill hitta på saker med honom. Men vi har bestämt att gå och ta en pizza ihop nästa vecka.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har tackat ja till att äta pizza med min ena kompis. Han som känner sig sviken av mig. Nu får vi se om han verkligen vill göra det, eller om det bara var gnäll i största allmänhet från hans sida. Vidare vet jag inte om jag är i form att besöka en annan vän på lördag som bestämt. Vill helst hälsa på honom, men inte på bekostnad av min psykiska hälsa eller snarare frånvaron av den.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Visst var jag hos min gamla arbetskamrat idag. Han som hör dåligt. Han kopplade om på TV:n och då försvann ljudet. Han brydde sig inte förrän jag efter en stund påpekade att han inget ljud hade i TV:n. Så dåligt hör han. Jag köpte med mig chokladbollar, sex stycken, att ha till kaffet, men han ville inga ha, så jag åt upp alla sex själv.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

:lol:
Post Reply