När sätts LPT?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: När sätts LPT?

Post by Cosmos »

Klankedinken wrote: 02 Dec 2021, 15:21 Är du fortfarande kompis med henne?
Nej. Hon rymde från stan och tog avstånd från allt och alla. Hon hade en polis som hon litade på. Hon sitter idag på gruppboende, jag hittade henne faktiskt och åkte för att hälsa på. Men hon var så förändrad. Jag försökte tala om för henne hur mycket jag hade saknat henne, men jag bara stod och stammade med gråten i halsen. Till slut sade jag att hon hade fel i att jag skulle vara med i någon konspiration. Så är det inte alls sade hon och smällde igen dörren. Det här var 2012. Hon bor på ett annat gruppboende nu. Det var väl mitt besök som föranledde flytten. Jag vet inte. Men jag kommer aldrig att hälsa på henne igen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: När sätts LPT?

Post by Klankedinken »

Cosmos wrote: 02 Dec 2021, 18:55
Klankedinken wrote: 02 Dec 2021, 15:21 Är du fortfarande kompis med henne?
Nej. Hon rymde från stan och tog avstånd från allt och alla. Hon hade en polis som hon litade på. Hon sitter idag på gruppboende, jag hittade henne faktiskt och åkte för att hälsa på. Men hon var så förändrad. Jag försökte tala om för henne hur mycket jag hade saknat henne, men jag bara stod och stammade med gråten i halsen. Till slut sade jag att hon hade fel i att jag skulle vara med i någon konspiration. Så är det inte alls sade hon och smällde igen dörren. Det här var 2012. Hon bor på ett annat gruppboende nu. Det var väl mitt besök som föranledde flytten. Jag vet inte. Men jag kommer aldrig att hälsa på henne igen.
Hade hon tagit mycket droger? Det låter som psykosen satt i, jätte konstig upplevelse för dig. Jag har inte pratat så mycket med min mamma om när jag kom hem psykotisk.

För mig är det svårt att skilja psykosen från den jag vanligtvis är!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18601
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: När sätts LPT?

Post by Krokus »

Cosmos,

Det låter som att mediciner inte har hjälpt henne. Tragiskt! :(
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8188
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: När sätts LPT?

Post by wasp »

Om du är elak, rasande och bedöms som en fara för dig själv, eller andra. Hot och hämndbegär gentemot andra människor är starka skäl!
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: När sätts LPT?

Post by Klankedinken »

Behöver inte alls så WASP..

I kort är det om dom misstänker att du tänker skada till själv eller andra på grund av psykisk ohälsa..
Dom flesta faller inte inom din lista av kriterier och dom som gör hör hemma på rättspsyk!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: När sätts LPT?

Post by Fantasio »

I miulleag tackade nej. Vårdintyg sk de aarta på psyket, men tt tt fall sle öen därpårevs dagcerk v
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: När sätts LPT?

Post by amandara »

Du behöver skaffa glasögon, så du ser tangenterna på telefonen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: När sätts LPT?

Post by Fantasio »

Som vanligt tycker jag att det var för hårt medLPT.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12664
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: När sätts LPT?

Post by zoegas »

Jag har aldrig haft LPT. Det har bara varit en kompromiss. Har man en bra läkare så är LPT en formalitet. Det ska inte brukas som ett övergrepp på sin frihet. Jag tror det är riktigt svårt att vara i deras sits att hjälpa en utan våld.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36961
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: När sätts LPT?

Post by Geta »

LPT är inte så mäkvärdigt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: När sätts LPT?

Post by Cosmos »

Krokus wrote: 02 Dec 2021, 20:41 Cosmos,

Det låter som att mediciner inte har hjälpt henne. Tragiskt! :(
Nej, det är med sorg i hjärtat jag tvingades inse att hon är borta från den här verkligheten för alltid. Hon insjuknade på allvar i 36-37 årsåldern. En gammal skötare som jag träffar på ibland och stannar för att prata, sade att när man insjuknar så sent i livet så är vården verkningslös. Ingen behandling gör något bättre längre. De blir kroniker.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Sofie
Kopparmedlem
Posts: 67
Joined: 23 Jan 2022, 07:30
Location: Västmanland

Re: När sätts LPT?

Post by Sofie »

Jag fick LPT för att jag inte ville ta deras medicin. Fast jag gick med på att vara där frivilligt! Efter några dagar litade jag på dem o tog pillren istället för spruta varje dag av en medicin som inte funkar lika bra för mig (Zyprexa tror jag det var). Har Clozapin annars, mirakelmedicin för mig.
Post Reply