Sällskap

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Sällskap

Post by memphis »

Är det bara jag som tycker att det är svårt att ha sällskap? Jag tycker att det är obehagligt att vara tillsammans med andra. Den närmsta familjen tolererar jag men i övrigt vill jag helst vara ifred.

Till saken är att jag älskar att ha sällskap av hundar. Det besvärar mig inte alls. Tvärtom, mår jag bättre av hundsällskap. Det har att göra med att hundar inte pratar.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36026
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Sällskap

Post by Geta »

Jag har också svårt att umgås med folk.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Sällskap

Post by Richard »

Jag är helst ensam också. Men på söndagarna är jag o spelar bingo med en kompis.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Sällskap

Post by Nobel »

Jag sover bättre i sällskap, och mår bättre av sällskap om det är sällskap av rätt person. Blir trött av sällskap men det är också tillfredställande att bli bekräftad. I mitt senaste förhållande kändes sällskapet naturligt, jag blev respekterad som introvert, och fick den egentiden jag behövde. Samtidigt hade jag någon att dela mina tankar med. Hon var rolig, hennes fantasi var oslagbar, och vi hade allmänt roligt ihop. Vi somnade alltid som vänner även om vi bråkat. Det fanns aldrig några om och men, utan i slutet av dagen bad vi båda alltid om ursäkt om vi hade haft ett gräl. Sedan blev jag utmanad och utvecklades mycket som person, vi både utmanade och komplementerade varandra. Även om det är lockande att vara ensam så tror jag att jag skulle föredra sällskap, med möjligheten att kunna dra mig undan.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Sällskap

Post by zoegas »

Jag saknar närheten. Aldrig fått det. Folk äcklar mig. Inte online, men irl blir jag genomskinlig. Det blir hotfullt. De säger att det är en vanesak, men det tror jag inte på.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Sällskap

Post by memphis »

Tack för svar!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18135
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Sällskap

Post by Krokus »

Äh, nu har jag försökt skriva ett inlägg säkert fem gånger men har svårt att formulera mig. Jag har svårt för kramar. Ibland vill jag bara skrika "rör mig inte!" men vågar inte. Så det blir massor med kramar från min familj och sambons familj, som jag inte vill ha. Vissa kramas så hårt också, verkligen trycker min kropp mot deras, det är obehagligt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36026
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Sällskap

Post by Geta »

Nu under pandemin har det inte varit många kramar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Sällskap

Post by memphis »

Jag har lärt mig hur man kan kramas utan att det känns för nära. Ska försöka förklara hur man gör...

..man låter kontaktytan vara bröstet. Så huvudena snuddar inte varann utan man bara ser den andra över axeln.

Sen klappar man med ena handen den andre på ryggen , och sen är det klart!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Sällskap

Post by Klankedinken »

Människor är behöver fysisk kontakt för att känna sig validerade och hela. Det är inbyggt, bebisar dör eller blir psykiskt skadade om dom inte får beröring. Att vi vuxna klarar att leva utan beröring är en sak, man vänjer sig vid det men det bästa är om vi kunde uppskatta fysisk beröring.. Det finns lite regler dock som att man inte gillar att bli berörd av fel person och framförallt att det är på ens egna villkor.

En dålig kram ger minus och obehag
En bra kram ger plus och närhet
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Sällskap

Post by Richard »

En kram är ok, men jag tycker inte om när folk tar på mig. Har dock haft sex några gånger, men har aldrig riktigt förstått grejen...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Sällskap

Post by Luusje »

Krokus wrote: 04 Feb 2022, 15:12 Äh, nu har jag försökt skriva ett inlägg säkert fem gånger men har svårt att formulera mig. Jag har svårt för kramar. Ibland vill jag bara skrika "rör mig inte!" men vågar inte. Så det blir massor med kramar från min familj och sambons familj, som jag inte vill ha. Vissa kramas så hårt också, verkligen trycker min kropp mot deras, det är obehagligt.
Känner detta precis igen. Man står ut med kramar för så gör man, men tycker också att det rätt jobbigt. Det värsta är när någon förväntar sig något av mig. Det kan vara msmma, att hon vill känna riktigt mor-dotterband, eller en tjej/kvinnaj som vill vara kompis, sådant som tjejkompisar gör, typ krama och shoppa smink. Sådant tycker jag är så obehagligtt! Men jag känner mig trygg i min egen familj med barnen och maken. Men att vara själv kan jag också uppskatta.
Post Reply