Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Dag 92 utan cigaretter är ett faktum. Det går hur bra som helst trots att jag ingen snus har. Jag kör med nikotinsugtabletter och det räcker för mig. Jag har inga planer på att sluta med snuset, jag har inget handlat på grund av glömska och att jag hållit mig hemma hela helgen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det är dag 99 utan cigaretter idag. Imorgon blir det ett tresiffrigt uppehåll. Uppehåll och uppehåll, jag törs inte kalla mig rökfri än på ett bra tag.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rökning

Post by Zoidar »

Min farsa fick återfall efter 6 månader innan han till slut lyckades.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Ja, återfall får man vara beredd på. Men det gäller att inte gräva ned sig, utan komma tillbaka till sin rökfria vardag. Är din pappa rökfri idag då, Zoidar?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rökning

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 29 Jan 2023, 21:48 Ja, återfall får man vara beredd på. Men det gäller att inte gräva ned sig, utan komma tillbaka till sin rökfria vardag. Är din pappa rökfri idag då, Zoidar?
Ja visst, varit det i 20 år. Snusfri också numera.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Aia
☢️ Uranmedlem ☢️
Posts: 585
Joined: 01 Jan 2023, 14:48
Location: Småland

Re: Rökning

Post by Aia »

Jag tror snus är svårare sluta med än cigaretter, jag kan ha fel, kanske är det individuellt. Jag rökte en cigarett för en halvtimme
sedan, luktade och smakade illa. Skall nog hålla mig till portionessnus/lössnus även om jag inte kan avgöra vilket som är sämst
för hälsan när det gäller rökning/snusning.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Idag är det dag 101 utan blossen. Får ett visst sug efter dem ibland, men har lyckats hålla begäret stången. Inget rökt sedan den 22:e oktober är fenomenalt om jag får säga det själv.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9093
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Rökning

Post by Miika »

Nu blev jag röksugen, bara att kämpa på
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 56953
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Rökningen är utesluten ur mitt tänkande, nu är det snus till 100%
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Aia
☢️ Uranmedlem ☢️
Posts: 585
Joined: 01 Jan 2023, 14:48
Location: Småland

Re: Rökning

Post by Aia »

Skönt ha i princip 0 röksug. (med snusens hjälp)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Tänk vad skönt och avkopplande det är med en cigg i käften när man sitter i PIVA:s rökrum. Blir jag inlagd får jag höra med min syster om hjälp att införskaffa cigaretter. Men det är i en mardrömsvärld.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rökning

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 04 Feb 2023, 23:59 Tänk vad skönt och avkopplande det är med en cigg i käften när man sitter i PIVA:s rökrum. Blir jag inlagd får jag höra med min syster om hjälp att införskaffa cigaretter. Men det är i en mardrömsvärld.
Tycker inte du ska ta upp rökning igen. Du får komma på något annat.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply