Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Rökning

Post by Krokus »

Richard wrote: 18 Jun 2023, 19:43 Jag röker sjukt mycket, 5 limpor i månaden, nästan 2 paket om dagen. Jag har fått kraftig hosta...
Har du provat snus eller tuggummi istället? KOL är ingen höjdare.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

Richard, om du fick bättre ordning på maten, skulle du nog röka mindre. Du röker nog för att du är hungrig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag leker med tanken att köpa mig ett paket cigaretter. Dock ska paketet räcka i minst en vecka. Äsch, det är nog dumt. Men träffas jag och kompisen imorgon ska jag fråga om jag får köpa en cigarett av honom. Han går på plus, får en femma eller en tia för en cigg.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58284
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Tyckte det luktade cigarr här, det luktade gott av gammal cigarrök, jag fick känningar av röknerven, men ingen röker här, men det kan sitta i väggarna. Han som hade lägenheten förut, har jag fått brev till hans dödsbo.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag tror det var i måndags jag köpte mig ett paket cigaretter. Rökte två i måndags och två igår och idag. Jag röker inget hemma, det har jag vant mig av med.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Igår tog jag mig en cigarett när jag var till mataffären med boendestödet. Smakade väl okej, men ingen wow-känsla. Åker jag till min före detta arbetskamrat imorgon tar jag med mig mitt paket och röker på hans balkong.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23247
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rökning

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 01 Jul 2023, 20:28 Igår tog jag mig en cigarett när jag var till mataffären med boendestödet. Smakade väl okej, men ingen wow-känsla. Åker jag till min före detta arbetskamrat imorgon tar jag med mig mitt paket och röker på hans balkong.
Är det inte bättre skippa eländet?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Rökning

Post by Miika »

Om jag hade vetat jag skulle få KOL i så tidig ålder så hade jag fimpat tidigare. Det kan hända dig!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Ni har rätt båda två. Men det kräver rejält med viljestyrka. En styrka som jag kanske inte besitter.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Idag har jag rökt på mötesplatsen igen. Två eller tre cigaretter blev det. Men röker inget hemma, alltid något. Tror jag har en cigarett kvar i paketet, det får bli ett nytt imorgon. Det senaste jag köpte var i måndags förra veckan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag köpte ett paket cigg idag. Döm om min förvåning när damen i kassan ville ha hela 79 spänn för det. Jag har inte råd att röka ens ett halvt paket om dagen.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

Tycker inte synd om dig för det Fantasio. Du har slutat förut och klarat det galant.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply