Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Rökning

Post by mrsearlgray »

nej verkligen inte! suget är bara mer eller mindre ibland känns det som... :(
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Ärligt talat vet jag inte när jag rökte sist. Men det bör ha varit förra veckan någon gång. Visst sug finnes, men inte tillräckligt för att jag ska trilla dit igen. Det är en av fördelarna med att ha dålig rygg, jag tar mig inte till mötesplatsen där jag röker för fullt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det har inte blivit något rökt idag heller. Tänker jag efter, så visst, där finns ett sug. Men inte så påtagligt. Min hjärna vet att den inte kan få mig att röka hemma och därmed har en stor del av behovet fallit bort.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Eftersom jag var på mötesplatsen idag så rökte jag. Det blev minst sex cigaretter. Nu ska jag inte röka förrän på torsdag.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Rökning

Post by Richard »

Om man kunde skippa cigaretterna alltså, jäklar med pengar man skulle spara, o få tillbaka konditionen! Röker ca 30 cigaretter om dagen... :oops:
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Rökning

Post by Krokus »

Richard,

Har du provat att övergå till snus?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58285
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Bestäm dig för att sluta röka och ta snus i stället, den kvällen du bestämt för att sluta röka nästa dag säg till dig själv det sista innan du somnar, imorgon Richard tar du och lägger in en snus i stället för en cigg, men ha en full dagsranson med cigarretter hemma annars går du och köper.Poängen är att du kan alltid skaffa cigg du måste ha det hemma för det är en trygghet OCH du är alltid bland folk som röker du måste sluta medan du fortfarande har cigarretter kvar. Så dagen du inte tar en cigg utan lägger in en snus i stället har du de facto slutat röka så länge du inte tar en cigg. Abstinensen är psykologisk då snus innehåller mer nikotin än cigarretter. Lycka till!
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag mådde dåligt där uppe efter min strapatsfyllda promenad hem från mataffären idag. La mig på sängen och var uppe i varv. Jag steg upp två gånger för att ta på mig jacka och tofflor, men ångrade mig i sista stund. Över femtio timmar sedan senaste blosset.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Tyvärr fortsätter jag att röka när jag är på mötesplatsen. Blev minst sex cigaretter idag. Men ser det som terapi, en dålig sådan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Denna vecka rökte jag tisdag och torsdag, då det var de dagar jag var på mötesplatsen. Är inte särskilt röksugen idag trots att jag tjuvröker lite grann. På måndag ska jag på restaurang, så då blir det en två, tre ciggisar. Lite som på 90-talet då jag feströkte innan mina psykiska problem började och allt gick överstyr.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Rökning

Post by Leakim97 »

Min granne på boendet gjorde ingenting annat än att röka hur många cigaretter som helst hela dagarna. Kedjerökning kanske det kallas? Nu har hon slutat röka och inte rökt på flera månader. Det såg jag inte komma.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Där ser man, Leakim97. Min mamma slutade röka i sena 60-årsåldern skulle jag tro, efter ett helt liv med cigaretter. Hon bara slutade rakt av, hon var stark.
Post Reply