Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Allt ska gå lagligt till väga så ingen kan komma och säga nåt annat vad jag har gjort och inte gjort!

Annars, har licens på en massa ljud bank som jag köpte för cirka 10-15 år sedan! Alltså, har papper på att jag har rätt till ljuden.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

I Iran har man börjat hugga av händer igen om man är en tjuv! Skulle inte finnas så många händer i detta land Sverige om vi införde samma sak?

"111 SVT Text måndag 20 mar 2023
INRIKES PUBLICERAD 19 MARS

Stölderna ökar när priserna skenar


Butiksstölderna ökar när priserna
skenar, inte bara av kött. Nu
försvinner även lax, kaffe och ost.

Livsmedelshandlarna har tidigare lar-
mat om att köttstölderna ökat kraftigt
det senaste halvåret. Utvecklingen har
fått många butiker att vidta åtgärder,
bl.a. att placera köttet bakom disk.

När dyrt kött läggs undan riktar tju-
varna in sig på andra varor, enligt
Per Bygdeson på Livsmedelshandlarna.
En stor del av stölderna genomförs av
kriminella som sedan säljer varorna
vidare.

Inrikes 101 Utrikes 104 Innehåll 700"

"Text-Tv"
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

"Förra året utdömdes totalt 467 fängelseår i Sverige, den högsta siffran sedan tolv myndigheter började samarbeta mot den organiserade brottsligheten 2009. Det visar en ny rapport från myndigheterna, skriver TT.".
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

"Sverige upplever den högsta inflationstakten på flera decennier med livsmedelspriser som ökat med rekordhöga 20 procent. Allt fler människor som inte har mat för dagen söker sig till Stadsmissionen.".

"Av Jonas Wihlstrand generalsekreterare Sveriges stadsmissioner"
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

"KI: Inflationen: hög hela 2023!".

Bra, få är mina prylar ännu mer värda innan året slut!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Edit: Mina prylar har sen förra året gått upp med 20-30 % så jag räknar med prylarna går upp med ytterligare 20-30 % det här året! Då kan man till exempel säga att min ena synt som jag köpte förra året för 5 tusen kronor är värd kanske 6500 kronor innan året slut? Idag kostar synten nästan 6 tusen kronor - gick upp med en tusenlapp ungefär sen förra året.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Se själva om min ena synt - prisutveckling:

Image
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Skål då! Dricker snart mina sista folköl för idag... Lägger mig väl efter Keno-sändningen.

Funderar på om jag ska köpa tiotal porrfilmer i framtiden fast jag vet inte? Samla på porrfilmer är väl ingenting att ha - eller?
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Har annars inte ens endaste porrfilm men det kan bli ändringar på det i framtiden.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Har annars, halkat efter med runt tio räkningar men det rättar upp sig om en vecka då när jag får nya pengar och då är det några dagars förseningar med räkningar som jag tänker betala. Runt 2,5 tusen kronor med andra ord... + lite mer senare men dom räkningarna har inte ännu förfallit. Lyckas jag med detta så är jag på fötter igen.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Allt som allt handlar det om runt 10 tusen kronor att betala- men det fixar jag! Gjort det förr många gånger...
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Minns att förra året lyckades jag beta av räkningar på över 50 tusen kronor på grund av att jag fick över 20 tusen kronor i skattepengar!
Post Reply