Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Fylletråd!

Post by Richard »

Utomjordingen wrote: 08 Feb 2022, 11:44 Edit, ser att jag skriver fel då och då och kan inte redigera eftersom det inte går.

Hursomhelst, har en sån där kikare man kan koppla till en mobil så på den vägen kan jag filma/fota. Jag tror Richard köpte sån häromveckan.
Jo, jag köpte ett teleskopobjektiv till min telefon, det funkar faktiskt rätt bra.

Du får registrera dig här, så kan du redigera dina inlägg i efterhand.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ville bara säga att jag har köpt två stycken öl-portfölj med kombinationslås!

"Fakta om Öl-portfölj
Attachéväska med formskuren insida och plats för sex stycken ölflaskor
Passar de flesta 33 cl-flaskor
Funkar lika bra till andra drycker som vatten, läsk och cider
Vadderad insida av skumplast håller flaskorna stötskyddade
Dubbla 3-siffriga kombinationslås som kan ställas in
Material: plast med metallkanter
Storlek: 50 x 30 x 10 cm
Vikt: 1,45 kg"

Skriver inte mer nu den här gången men jag återkommer framöver när jag är full nästa gång.

Há det gott alla!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Systemet/anhöriga sa att jag har skyldigheter liksom andra men systemet/anhöriga och jag själv missade att jag hade rättigheter oxå. Mitt X-Y-Z koordination och tiden blev fel. Med andra ord, hamnade på fel plats och tid från första början. Nej, nu ska jag inte älta igen...

Nåt roligare... jag köpte utöver två stycken öl portföljer även LED mask med Bluetooth för jag håller på att samla prylar med mera till min dokumentär film "I Huvudet På En Kepsad!" som lär dröja ett tag eller aldrig bli av beroende på omständigheterna.

LED Mask:

Image
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Öl portfölj:

Image
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Annars, i morgon får jag GPS tracker till min el cykel så jag kan spåra cykeln om det skulle behövas! Känner att jag måste ha det för det är så skumt här i stan. För ett tag sedan hade någon snott cykel lampan. Hen hade nog tagit med hela cykel säkert om jag inte hade haft vajerlås till cykeln.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Mörkkikare är billigare än vad jag trodde. Man kan få en mörkkikare för runt 3500 kronor faktiskt.

"Nattseende kikare 400 m, 3,5-7 x 31 mm zoom digital kikare mörkerseende med HD-foton och videor... ."
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Fylletråd!

Post by memphis »

Spelar du kung keno fortfarande?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ja, jag spelar Keno varje dag! Tror jag bara missat en Keno dag sen över sju år tillbaka och det var för att jag var inlagd på akuten på grund av mitt hjärta för cirka 1½ år sen. Spelar andra stående spel rader oxå. Spelar väl snitt runt 100 kronor varje dag när det gäller mina stående rader. För jag har ökat insatserna/spelandet succesivt mer för varje år.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Sannolikheten säger att jag har ungefär 1-3 gånger/år chans snitt att vinna stort eller nära att vinna stort - så har det sett ut i alla fall under alla åren. Innan året slut så gissar jag att jag antingen kommer att vara nära en storvinst eller så vinner jag en storvinst för det är dax snart igen.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Förra året var jag nära att vinna ½ miljon kronor på Keno och cirka 100 tusen kronor på Eurojackpot - bara ett rätt till hade räckt!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Egentligen behöver jag inte spela för att försöka vinna till saker för jag har stort sett allt vad jag behöver i mitt hem. Det är bara robotkameror med tillbehör för cirka 100 tusen kronor och en ny bärbar dator med hög prestanda kopplat till två extra stora skärmar som jag vill ha men som jag inte har akut behov idag men som jag ändå vill kunna köpa i framtiden. Om jag inte vinner i framtiden så kommer jag antagligen ta ett lån och spara pengar istället - för att köpa saker jag vill ha i framtiden.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Äntligen är det öl dax - skål!

Har packat ner en massa saker i mina lådor för de ska renovera hela lägenheten - vet ännu inte när!? Men vill ändå förbereda mig...

Sen det tråkiga är att jag skadade min fot förra veckan så jag har haft ont i foten sen dess. Har fått äta värktabletter i flera dagar och smörjt min fot med salva. Först nu börjar det läka och då ville jag ha öl idag. Kunde inte ens ta min injektion häromdagen utan fick avboka tiden men det gick bra att få en ny tid till öppen psyk istället för att sjuksköterskan måste komma hem till mig.

Det var det - kanske skriver mer senare ikväll när jag är fullare... .
Post Reply