Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Det jag ser är att schizofreni försämrar kommunikationen i hjärnan så att dess naturliga signaler förvrängs och vi upplever psykotiska symptom.

Precis som du är inne på så tror jag att dina vanföreställningar bygger på faktiskt rädsla inför din familj och att du med hjälp av medicin och rätt vägledning kan få ett bättre liv där du inte behöver vara rädd för din omgivning.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Det var tinnitus samt psykiska symptom som hörselhallucinationer som gjorde att jag fick kognitiva störningar så jag fungerade dåligt våren 1990. Tinnitus som jag fick - fick jag på grund av flera orsaker, jag fick bland annat stryk flera gånger så det började till slut skrika inne i mitt huvud.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Till exempel, min styvpappa knuffade mig så jag slog mitt huvud på spisen våren 1990. Fick antagligen en liten hjärnskada utav det.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ja, jag har en rädsla varje gång jag ska gå ut - därför måste jag ha en rejäl packning som nån slags trygghet, går inte ut annars.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag klär mig i svarta utmärkande kläder för att ingen ska komma fram till mig - det är en psykologisk taktik att hålla människor på distans som jag kom på själv för runt tio år sedan, det fungerar!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Men då blir man kallad för Svarten eller nåt här i stan men det gör ingenting!
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Du har ditt liv och du gör dina val. Det är inte meningen att man ska behöva skämmas för att man känner som man gör. "You do you".
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag minns när jag hade väldig påtaglig projektor öga (är när man ser filmsnuttar på en genomskinlig duk i luften) vad mycket skräp jag fick se då. Allt från människor som jag känt och kändisar som olika presidenter, även Putin, monarki med mera. Jag har sagt till överläkaren att min hjärna är som en antenn/Tv som tar emot filmer med ljud från luften men som psyke medicinen hämmar så därför har jag dålig signal idag. Sen har jag även folie i min konstnärs mössa – inbillar mig att det håller signalerna ännu mer borta. Hursomhelst, det är bland annat sådana gåvor från helvetet som gör att man fungerar dåligt i vardagen. För det finns ingen knapp som man kan stänga av projektor öga utan det är psyke mediciner som gäller.

Sen som sagt, det är folköl som håller mig borta från psyket idag. Jag vill kunna dricka öl när jag vill och det kan man inte om man är inlagd på psyket. Så det är mitt eget val. Det är över ett år sedan jag var på Systembolaget för jag dricker bara 3,5 % öl. För sprit kan/vågar jag inte dricka för jag blir då psykisk förståndshandikappad i ett dygn – pallar inte det!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Hjärnan består av kiseldioxid som är som kristaller och kristaller finns i kretskort så därför tror jag vissa kan ta emot signaler från luften och få nån slags projektor öga.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

SiO2 (kiseldioxid) finns även i jordskorpan!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

"Kisel i kosten – Var hittar du ämnet?
Om du vill hitta kisel i maten ska du framför allt leta bland spannmålen, såsom i ris. I Asien där man äter mycket ris är kiselhalterna höga medan de i Europa kan vara lite lägre. Du hittar även kisel i:

Vatten
Skaldjur
Öl
Vegetabilier som gurka, kål och pumpa".

"Kisel kosttillskott"
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

"Kisel är ett av jordskorpans grundämnen, det vanligaste efter syre. Det förekommer i föreningar ute i naturen och har ofta namnet kiseldioxid.".
Post Reply