Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ja, jag fick snedfylla eller sned nykter så därför ville jag att Richard skulle slänga min tråd - men låt den vara slängd tack (tack Richard för att du slängde min gamla tråd) - det är nya tider i år.

För att kompensera mitt dåliga fyllebettende så kan jag i alla fall tipsa om två specialutgåva varor som kan gå upp med runt tio gånger pengarna i framtiden om Ni köper prylarna. Obruten förpackning är alltid bäst...

1:a prylen är en synt maskin Volca OK GO för runt 2000 kronor men som kan bli mer värt i framtiden:

Image

2:a prylen är en ångmaskin Wilesco D32 EL Dampmaskin Elektrisk Limited Editionsom som kostar runt 20 tusen kronor men som kan bli värt mer i framtiden:

Image

Lyckas Ni köpa dessa prylar på nätet så har Ni säkert gjort en affär. Prylarna finns än så länge att köpa om man letar.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Annars, utöver allt så har jag följande kameror:

1. Spionkamera 1 - sönder.

2. Spionkamera 2 - sönder.

3. Spionkamera.

4. Spionkamera.

5. Spionkamera - klocka.

6. Övervakningskameror.

7 .Polaroidkamera från 1990 - talet.

8. Relativ ny polaroidkamera.

9. En vanlig kamera importerad från Japan i början av 1990-talet.

10. Zippospionkamera.

11. Spionpenna 1.

12. Nyckelknippa spion kamera.

13. Spionpenna 2.

14. Action kamera.

15. Action kamera 2.

16. Undervattenskamera.

17. Digitalkamera från i början av 2000-talet.

18. Digitalkamera 2 ifrån början av 2010 talet.

19. Två stycken digitalkameror från år 2021.

20. Mini spion kamera.

21. Massa mobiler/datorer som kan filma. Orkar inte räkna hur många...

Vad jag ville säga med allt detta? Jo, jag har ingen åtelkamera eller en riktig videokamera?

Idag skulle jag vilja ha en åtelkamera och robotkameror som man kan programmera. Kan man få det tro? Robotkameror är så dyra - mellan 50-100 tusen kronor får man nog ge.

Åtelkamera ska jag snart köpa om inte annat. Kan då vara på resande fot och se i min mobil om jag får inbrott hemma.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Glömde säga att jag har en spion helikopter + en drönare + en robot som kan filma.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35510
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Fylletråd!

Post by memphis »

Vem är så intresserad av dig så att du behöver en åtelkamera?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Aliens och jag mig själv i en annan parallell värld!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35510
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Fylletråd!

Post by memphis »

Jaha.

Jag har fått höra av två olika främmande personer att jag har en dubbelgångare här i byn. Kanske också är jag själv i en parallell verklighet då.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Kan vara så! Ingenting är omöjligt säger vissa. Hört att man kan klona människor. Folk tror att det är kopior/skådespelare eller nåt sånt. Därför finns dubbelgångare.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Glömde oxå säga att jag har:

IP kamera och pannlampa kamera som man kan filma i mörkret. Sen har jag gett bort två-tre övervaknings och spion kameror till behövande.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

+ två stycken memo kamera! Man kan skicka en hälsning.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Fylletråd!

Post by Richard »

En sån där ångmaskin hade jag som liten, men den sålde vi. Ingen aning om för hur mycket?

Vad gäller kameror o kikare, så vill jag ha en mörkerkikare. Vad kostar en sån?

När jag var på Kanarieöarna lurade han i basaren mig att det var en mörkerkikare, men dom hade bara målat linserna röda för att undvika reflektioner. Men det kostade kanske 75 kr o den har jag kvar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ingen aning vad en mörkkikare kostar men jag vet att bara mörkikare som man inte kan filma är dyrt. Men jag ska googla någon gång om mörke kikare som man även kan filma.

Jag glömde säga att jag har en mikroskop också samt förstoringsglas som man kan filma/fota närbilder.

Sen när det gäller kikare så har jag två vanliga, en tubkikare, enögd kikare och stjärnkikare. Men med dom kikarna kan jag inte filma/fota.

Há det gott alla! Är kanske tillbaka nästa gång jag dricker öl.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Edit, ser att jag skriver fel då och då och kan inte redigera eftersom det inte går.

Hursomhelst, har en sån där kikare man kan koppla till en mobil så på den vägen kan jag filma/fota. Jag tror Richard köpte sån häromveckan.
Post Reply