Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Okej.. det var så alltså?
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Vet ingenting om honom idag? För jag har slutat att googla på andra människor som jag känt - för det är meningslöst, det ger mig ingenting längre.
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Man kan alltid gör något åt saken!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Han som var psykisk sjuk och fick tio knivhugg var utsatt för en pedofil när han var barn! Mycket får man höra här i livet... .
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Han och jag hade liknande samma musiksmak - han gillade Depeche Mode och Front 242 och sånt. Fick köpa denna CD-skivan utav honom för en 50-lapp:

https://www.youtube.com/watch?v=12aKfNsUdQY

Cd-skivan är värt mycket mer idag!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ja, jag är en olycklig människa - det har jag fått höra! Och det beror på att jag har psykiska symptom samt tinnitus. Kan bara vara lycklig om jag får röka cigaretter och dricka mina öl.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Därför gillar jag även lättsamma människor som inte är så djupa av sig som jag är! En kvinna som inte är hyperallvarlig gillar jag bättre på ett sätt men samtidigt inte för de kan plåga mig genom att vara dumma - det är som om dom tänker 1-2 steg kortare än mig, så därför...
Klanten

Re: Fylletråd!

Post by Klanten »

Att jag också sliter med djupa känslor som är så komplicerade att jag inte står ut är bara tecken på sjukdom. Det finns inget funktionellt i dessa utan det är grubblerier vilket innebär att det aldrig sker något med dom, det finns ingen handling..

Själv är jag en grubblare gånger tusen och kan inte släppa minsta detalj på fel. Jag kan t.ex. just nu irritera mig på att jag hällde upp för mycket sprit och att det är slöseri... Typiskt :(
MarkElona

ebjsivmrk

Post by MarkElona »

Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Intressant drama från mitt liv är hur min pappa övergav mig när jag behövde han som mest. Därför har jag en underutvecklad manlighet som inte står för nånting eller har åstadkommit något speciellt någonsin. Allt jag har är byggt för min mamma och kvinnor vill ha en manlig motsvarighet och inte en womenpleaser.

Det är sjukt. jag gör ingenting och känner att det är nog tyvärr tycker andra människor att jag inte är man eftersom jag inte beter mig mer manligt än vad jag gör. Jag har inget driv och jag bryr mig inte, sitter här med sprit och har precis skrivit till min pappa att han inte ska skaffa barn om han inte är mogen för det.

Problemet är att min pappas barn, som han har tagit hand om alla är utvecklad och kompetenta människor men att det är mig han inte ger en chans. Han sa bara "det här ska du bli" och sen stack han. idag ska jag va programmerare eller jobba med datorer och linux och sånt men eftersom jag aldrig blev belönad för det jag gjort så har han övergivit mig som människa och därmed är min potential outvecklad.

Att jag har goda betyg bygger på att lärarna satt sig i mina skor och stöttat min utveckling där min pappa skulle ha funnits. För mig finns det ingen kompass för hur jag ska bete mig eller vad jag ska göra mitt liv och det är min pappas fel att jag inte har en sådan. Det är hans uppgift att uppfostra sina barn och det gör han inte..

För inte så länge sedan skrev jag till man farmor att hennes familj var skit, att hon var skit och att Pelle Elmgren är en skamfläck!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Många som sitter i fängelset har aldrig haft pappa! På behandlingshemmet där jag var en gång i tiden så hade 90 % ingen pappa. Såklart är pappan mycket boven i dramat när det gäller sina döttrar och söner.
Klange

Re: Fylletråd!

Post by Klange »

Jag tror att många pappor är emotionellt stela på samma sätt som min pappa var. Det är som att det inte ingått i könsstereotypen att pappan ska ha känslor. Han ska bara tjäna pengar.

Traditionell maskulinitet går ut på att ha sex med så många som möjligt, bli miljardär samtidigt som den negativa aspekten av allt detta åstadkommande för med sig misshandel, manipulation och egocentrism.

Min pappa var som min farfar och där fanns det inte mycket uttrymme för känslor, medkänsla eller kärlek. Om du var man så var du en robot och det fanns ett tydligt sätt på vilket du skulle agera..

På något vis är jag glad att jag fick psykisk ohälsa och samtidigt kan jag nog skylla på en del av den på den stereotypa manligheten som min far förde vidare till mig!
Post Reply