Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Avis=avundsjuka
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag har varit på Hemköp ganska ofta och köpt folköl så det händer mer och mer varje gång jag är där. Tillexempel, sist gång jag skulle köpa folköl så lyfte hon i kassan någon slags lur och sa: - Det är Alexander och han är full!". Sen la hon på luren. Jag låtsades att jag inte hörde det för jag hade headset på mig. Jag var inte alls full utan var spiknykter! Vet att de i kassan måste tillkalla någon om man är full och köper öl men som sagt, jag var spiknykter.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Hon i kassan stör väl sig på mig för att jag jämt festar eller vad vet jag!?
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Hursomhelst det hände inte mer än så, jag betalade för mina öl och packade ner ölen i min väska innan jag skulle cykla i väg hem igen!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Så typiskt, att han lidit av schizofreni och hade drogmissbruk! Det är det jag menar att psykisk sjuka som även går på illegala droger ska kanske inte vara ute i samhället utan de ska helst vara livstid inlåsta på psyket och få omsorg:

"Polisen har gått ut med att Joel Cauchi, 40, är mannen som högg ihjäl sex personer i Westfieldgallerian i Sydney under gårdagen. Tre personer vårdas för kritiska skador. En bebis, vars mamma är ett av dödsoffren, vårdas för allvarliga skador. Totalt knivhöggs 17 personer.

Cauchi ska ha flyttat från Queensland till Sydneyområdet bara en månad innan dådet. Polisen utreder särskilt om han har attackerat kvinnor tidigare, rapporterar Sydney Morning Herald. Detta eftersom fem av de döda är kvinnor.

Brottet är av allt att döma inte terrorrelaterat utan polisen menar att en lång historia av psykisk ohälsa kan ligga bakom. Cauchi ska ha lidit av schizofreni och använt droger.

Joel Cauchi sköts ihjäl av en ensam poliskvinna som var först på plats.".

"OMNI - nyhet"
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Annars, annat så satt jag hela kvällen och rökte cigaretter när jag tänkte på olika saker. Tillexempel, har alla psykiska symptom mer eller mindre som präster, påvar med flera som har andlig tro eftersom psykiska symptom förstärker den abstrakta världen samt ger vanföreställningar enligt mig. Finns det någon egentligen överhuvudtaget som är helt symptomfri här i världen?

Sen tänkte jag på en annan sak, jag tror inte det är bara min mamma som är äcklig mot mig utan att jag tror att det är ganska vanligt med mammor som kan vara riktigt elaka mot sina barn. Mamma förstör barnet, sen förstör barnet mamma och så håller det på och strider fram och tillbaka tills det går över en gräns. Vet ju att det finns barn som har mördat sina mammor och jag vill inte vara en av dom i mitt liv så därför vägrar jag att träffa min mamma. Nej, jag ska fortsätta att tänka på mitt liv utan att aldrig ha någonsin med min släkt att göra och göra det bästa av den!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag kräver inte så mycket mer i mitt liv! Bara jag får ha det som jag har det, för jag kan dricka öl ibland, röka cigaretter och äta god mat + mer därtill under mina slumpmässiga rutiner om dagarna. Jag får vara nöjd som det är fast man önskar ibland att man hade det bättre.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Sen när det gäller mammor så tror jag inte de har varit särskilt lyckliga i sitt liv med barn, jobb och med sin gubbe som dom kanske skilt sig ifrån! Apropå det, de flesta som jag känner som har barn har faktiskt skilt sig från varandra och vissa fall träffat någon annan.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag är inte heller särskilt lycklig med mina psykiska symptom och tinnitus samt andra sjukdomar men blir i alla fall lite mer lycklig om jag dricker öl och röker cigaretter samt dricker kaffe.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Annars, installerade ett program som heter Startup Timer. Programmet mäter hur många sekunder det tar från det att du startar datorn tills Windows är helt redo att användas och det tog över 2 minuter för mig:

Image

Det är mina Adobe Appar som drar ut på tiden - kan ju stänga av dom i autostart!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

"Jämförelse av starttid för Windows
Se hur din dators starttid står sig i jämförelse med alla andras!
Ditt system
Windows: Windows 11 Pro (Build 22631)

CPU: 11:e generationens Intel Core i7-11370H (3,30 GHz)

RAM-minne: SK Hynix 16 GB (4267 MHz)

Din starttid
Det tog din dator att starta helt: 157 sekunder!

Det globala genomsnittet är 73 sekunder.

Tyvärr, men ditt system startar långsammare än genomsnittet!"
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12673
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Coolt.

Image
Post Reply