Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ok - jag har hittills inte gjort systemåterställning och har nu haft den här datorn i drygt 2 år nu!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ska ladda hem programmet Startup Delayer men inte idag - ska testa en annan dag:

"Vi känner alla till det klassiska botemedlet för en långsam uppstart: ta bort så många program som möjligt från uppstarten. Vi har tidigare lärt ut detta med hjälp av specialprogram, men det finns en utmaning som vi aldrig riktigt har lyckats lösa. Även att det sparar starttid för Windows att ta bort program från uppstarten, måste vi öppna dem manuellt vid ett senare tillfälle och det tar också tid.

Med andra ord har vi länge behövt hitta en gyllene medelväg där programmen finns där när vi behöver dem, men samtidigt inte inkräktar alltför aggressivt i Windows uppstart. Denna kompromiss är precis vad du kan åstadkomma med gratisprogrammet Startup Delayer, som du kommer att lära känna i den här artikeln.

Nyckeln till ett bra och smidigt sätt att starta Windows är att fördröja öppnandet av utvalda program. Genom att fördröja programmen kan du komma åt dina filer i Utforskaren eller börja använda ett av dina program så snabbt som möjligt.".

"PC-tidningen"
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Då kommer jag sen att fördröja App - Microsoft Yourphone 57,53% och App Microsoft OneDrive.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Då kanske jag kan få datorn ytterligare cirka 30 sekunder snabbare start som är globalt snitt - men det återstår att se! Hittills i kväll fick jag i alla fall 50 sekunder snabbare start.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Skillnaden jag gjord idag;

- före och efter:

Image
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Annars, det är sällan som jag startar om min dator för jag brukar köra den i strömsparläge dygnet runt när jag inte använder datorn.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ok, det börjar mer och mer bli osäkert läge i världen om 3:e världskriget bryter ut med kärnvapen/atombomb för mitt tobaks lager är snart slut och det är inte alls så säkert att jag alltid sen kommer ha råd att köpa cigaretter framöver. Varför nu detta? Jo, för jag hade en deal med Aliens på telepatisk väg för ett antal år sedan att om jag slutar att röka cigaretter då bryter 3:e världskriget ut fullständigt. Jag har alltid hittills kunnat hålla världen någorlunda i schack så länge jag röker cigaretter. Jag har velat skiva om detta till Försvarsmakten om att jag borde få gratis cigaretter så inte världen förstörs men tror nog ändå att de har koll på Viska. Ja, så är läget numera. Vi får se sen om vi hamnar i den parallella världen där ingen vill vara.

Image

Vet att ni inte tar mig på allvar men det kan vara på riktigt eller en vanföreställning som jag har deal med Aliens - det återstår att se!
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12676
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Du kan kanske importera tobaksblad. Inte helt lagligt men kan gå.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag börjar med att köpa en cigarettlimpa Pince (röd) denna vecka - sen får vi se hur det går! Ville bara förvarna att det kommer bli mer osäkert nu i framtiden när jag inte kan röka cigaretter hur mycket jag - det vill jag lova.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Edit: Prince
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Apropå Prince - varför inte lyssna på;

Prince - Purple Rain (Official Video):

https://www.youtube.com/watch?v=S6Y1gohk5-A
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Någon försökte koppla ner mig på nätet alldeles men mitt Antivirusprogram med tillbehör så kunde dom inte det - ha, ha, ha!
Post Reply