Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag vill alltid in i dimman när det blir för mycket! Jag orkar inte med den här hårda, kalla och mörka världen. Jag är slut - 50 +!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

När man tappar kontrollen i sitt liv då vill man ha ännu mer kontroll. För man är rädd då!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23383
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fylletråd!

Post by Zoidar »

Utomjordingen wrote: 24 Apr 2024, 23:16 När man tappar kontrollen i sitt liv då vill man ha ännu mer kontroll. För man är rädd då!
Väl så det är med psykos?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ja, jag har ju psykosdiagnosen sen våren 1990 - så på den vägen är det! Hade ingen att luta mig mot när jag behövde känna trygghet.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Dom forskarna säger idag att de som är pedantiska av sig så är sannolikheten större att man blir dement senare i livet!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag var väldig pedant/ordningsam i början av mitt liv men släppte på det när jag träffade kvinnor senare i livet! Det var som om kvinnorna störde mina rutiner jag hade vilket kanske var bra.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag minns i alla fall att jag fick luta mig mot psykevårdarna. Vi satt i allrummet och såg på tv och så fick jag luta mig mot gamla kvinnor - det kändes bra. Jag var ung och kåt då på den tiden men det gick bra att luta mitt huvud mot dom kvinnorna då på den tiden. Det var som dom accepterade mig fast jag var allvarligt psykisk sjuk.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag tycker det var fint av psykevårdarna med deras handling när jag var ung men idag har jag en annan syn!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag är en gammal gubbe idag och blir sentimental när jag tänker på minnen.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag hade ingen samhällsbild när jag var ung vilket jag har idag och bara det är för mycket för mig som är utsatt och sårbar!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Hursomhelst, jag har blandade känslor när det gäller psykiatrin! Jag är ibland arg på dom kvinnorna och ibland kåt på dom kvinnorna - om jag får utrycka mig så.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag tar en massa vitlökskapslar varje dag som är bra för hjärtat eftersom jag tror mitt hjärta går sönder snart!
Post Reply