Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12816
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Har det hänt att du svimmat? Öl måste man ha. Upp och hoppa.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ja, det har hänt att jag har svimmat några gånger i mitt liv men det var så sent som när jag var i tonåren.

Ibland när jag är i affären så skakar jag så andra kunder tycker det är nästan lite roligt.

Jag får nog vänta någon timme till innan jag är redo att gå ut. Pulsen och syrenivån är fortfarande för dålig.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12816
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Jag känner igen det. Ångesten gör så det svartnar för ögonen. Jag har inte svimmat, men definitivt har det känts som att jag höll på att dö.
Hur det är med ditt hjärta vågar jag inte uttala mig om.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ja, precis så är det!

Jag har lärt mig att inte äta om jag är berusad för då kan det bli akut med min syrenivå - så akut att jag nästan har fått ringa ambulansen flera gånger. Men det var värre för några år sedan för jag fick sådan ångest ibland att jag kröp på golvet här hemma.

Sen minns jag först nu att jag har allt svimmat även när jag är vuxen. Tillexempel, en gång när jag var inlagd på psyket och skulle promenera i området och då svimmade jag plötsligt.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Det var konstigt den gången när jag var på psyket och svimmade på psykeområdet! För jag köpte en dagstidning men som var morgondagens. Alltså, datumet var felskrivet eller så fick jag en dagstidning som var en dag före. 🤔
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Hurra - jag fixade att cykla till affären för att handla folköl trots att jag hade över 100 i vilopuls! Två kvinnliga thailändare eller nåt sådant var i affären och den ena frågade mig om jag ville ha sex. Jag låtsades att jag inte hörde henne för jag hade headset på mig. Vill inte ha sex på det sättet - det är inte min grej och har aldrig varit.

Hursomhelst, jag ska koppla av resten av kvällen för jag har varit så nervös sen förmiddags.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

"Vad är en did?
DID, Dissociativ identitetsstörning är en diagnos som innehåller depersonalisering och derealisering. Man kan ha svårt att se sig själv som person, det är som att hjärnan kopplar bort det som är för jobbigt att hantera. Lika så att verkligheten stängs av, och man får i stället hallucinationer.9 aug. 2021",

"Google"

Jag tror jag hade DID när jag var barn innan jag fick diagnosen schizofreni med psykos! Eller så har jag DID ihop med schizofreni med psykos om man nu kan ha det?
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25426
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Fylletråd!

Post by Leakim97 »

Did = dissociativ identitesstörning, har ingenting med schizofreni att göra även om man troligen kan ha båda diagnoserna samtidigt.

DID utvecklas oftast pga traumatisk barndom / traumatiska händelser.

Man har olika integrerade personligheter i sig själv, DID är väldigt ovanligt vill jag tro. Dissociation
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jo, men jag har varit med om många trauman när jag var barn! Som är bland annat trafikolyckan när jag var fem år gammal och många misshandel också under min uppväxt. Ja, till och med nästa blivit mördad några gånger under min uppväxt varav en några år äldre kille på den tiden som är en seriemördare och sitter i dag i fängelse på livstid.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag har som sagt, minst 15 namn på män som förstörde mitt liv!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Idag kan jag absolut inte sova i samma rum som med män - det har jag även sagt till psykiatrin så de inte lägger mig i samma sovsal på sjukhuset som med män.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

För i höstas när jag var inlagd på psyket så började jag genast hallucinera när jag var i samma rum som med män! Fick säga till psykevårdarna att ge mig ett eget rum annars spårar jag ur fullständig.
Post Reply