Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Hursomhelst jag har min version av det hela bilden av allt! Jag är realist - och vet att jag inte längre behöver tala till folket via nätet att Aliens finns utan nu börjar man faktiskt mer och mer förstå att Aliens finns på riktigt.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Annars, är det fler än jag här på Viska som har mer i utgifter än inkomster varje månad? I så fall, hur gör ni för att få ihop det? Får ni hjälp av anhöriga? Jag tror jag har legat back varje månad hur länge som helst, men så har ibland spel hjälpt mig eller så har jag fått ta ett litet lån då och då. Som denna månad så vann jag på roulett och nästa gång kanske det är skattepengarna (som jag kommer få tillbaka) som kommer att rädda mig. Sen har jag lite back up om att jag alltid kan pantsätta prylar men det har jag än så länge inte behövt göra.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag förstår inte hur man kan vara så låg som en del är genom att snatta? Minns när jag hade polisradio - då när man kunde lyssna på polisen - så hörde jag varje dag då polisen fick åka till nån matbutik. Ibland visste man om vem det var som åkte fast.

Nä, jag säger som en kriminella sa en gång: - "Kriminella är fel programmerade!". Sen kan jag väl tycka att systemet i sig själv kan vara kriminell också. Jag har mina skäl till det för jag vet/har bevis på att systemet är genom ond...

"111 SVT Text måndag 20 mar 2023
INRIKES PUBLICERAD 19 MARS

Stölderna ökar när priserna skenar


Butiksstölderna ökar när priserna
skenar, inte bara av kött. Nu
försvinner även lax, kaffe och ost.

Livsmedelshandlarna har tidigare lar-
mat om att köttstölderna ökat kraftigt
det senaste halvåret. Utvecklingen har
fått många butiker att vidta åtgärder,
bl.a. att placera köttet bakom disk.

När dyrt kött läggs undan riktar tju-
varna in sig på andra varor, enligt
Per Bygdeson på Livsmedelshandlarna.
En stor del av stölderna genomförs av
kriminella som sedan säljer varorna
vidare.

Inrikes 101 Utrikes 104 Innehåll 700"

"Text-Tv"
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Edit: Nä, jag säger som en kriminalare sa en gång:
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Om jag orkade så skulle jag ta tag i mina projekt som jag har kommit av mig med. Det ena projektet handlar om att jag ska ha en hemsida/e-butik där jag kan sälja CD-musik som jag har tänkt skapa som hobbyverksamhet. Så man kanske kan köpa nån extra matkasse eller nåt om man får sålt nåt.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Förra årets projekt bestod av:

1. Skaffade dator med tillbehör. ✓ Avklarat.

2. Skaffade tomma CD-R skivor. ✓ Avklarat.

3. Skaffade CD/Fodral etiketter. ✓ Avklarat.

4. Skaffade CD singel fodral. ✓ Avklarat.

3. Skaffade bläckpatroner - färg/svart. ✓ Avklarat.

Års projektet i år består av:

1. CD/Fodral etiketter med illustration och text. ✓ Avklarat.

2. 2-3 låtar (singel CD).

3. Bränna CD singlar.

4.Trycka/Printa ut CD/Fodral etiketter.

Sen nästa års projekt består av:

1. Skapa/designa en e-butik - hemsida.

2. Sälja CD singlar som jag har skapat.

Jag ska se om jag klarar av allt detta inom två år. Det är inte säkert att jag har lust till det eftersom det är som det är med mig.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag som fick Smart Watchen (som på bild) för halva priset runt 3 tusen kronor men kolla här vad den Smart Watch-en kostar någon annanstans, jo nästan runt 20 tusen kronor - det kalla jag en bra affär som jag gjorde men så fick jag vänta en månad på frakten från Kina:

Image
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Fast egentligen kostade klockan runt 25 tusen kronor från första början:

Image

... men som jag fick för knappt 3 tusen kronor! :D
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

På laglig väg också!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Det går inte åt så mycket surf när man har Smart Watch vid normal användning:

Image

Är man onormal så kan man alltid tanka extra surf. Fick SMS från Telia som tyckte jag valde smart abonnemang!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Min dator utan tillbehör är värt runt 25 tusen kronor, sen min mobil är värt runt 20 tusen kronor och sist men inte minst så har min Smart Watch kostat runt 25 tusen kronor. Allt som allt runt 70 tusen kronor är dom tre prylarnas kostnad som är mycket mer än vad jag har i lån. Jag tycker jag gör kap efter kap just nu.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Andrahandsvärde på dom tre sakerna ligger nog på runt 20-30 tusen kronor!
Post Reply