Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Det man ska va noga med när man förstår psykos är hur villig man är att ändra sin åsikt och ställning. Personer som hopplöst håller sig till teorier som saknar grund upplevs psykotiska och oförmögna att tänka korrekt.

Det är grundstommen i psykos.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Det som händer i framtiden så vet jag om kometen! Det andra som jag vet om handlar egentligen om flera 100 år så det är ovidkommande att till exempel som nåt stort ska hända i hela universum. Jag såg en guldtråd (istället för en röd tråd) och kunde se in i framtiden för runt 10 år sedan...
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Du får gå ut med dina stora revelationer och ta tillbaka din rätt i samhället!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag är ingen anfallsspelare eller målvakt men jag är en libero spelare som bara försvarat i mitt liv.

"Vad gör en libero i fotboll?
Libero (på engelska: sweeper) har en fri roll och har friheten att befinna sig överallt på plan. Liberon ska i regel behärska såväl försvars- som anfallsspel. Defensivt används libero ofta som en sista utpost framför målvakten och ska borga för en extra säkring bakåt."

"Wikie"
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Oavsett din roll i samhället så måste du bli belönad för dina ansträningar det är så det funkar och att spela på hästar är inte rätt sätt att bli belönad!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Min syn/vision eller uppenbarelse om framtiden kan också vara vanföreställning - inte värt att komma ut om framtiden då om man inte vill bilda sekt eller nåt och det har jag ingen lust med.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag har en liten plan i alla fall - och det är att man kan satsa på ett odds bolag allt mellan himmel och jord. Och tänkte jag att jag ska då slå vad om när rymd stenen kommer och även var. Kanske kan det ge några 1000 i odds?
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Från är om du är sjuk? Om blir paranoid över din önskan att visa dina uppenbarelser så är det ett tecken på att du inte tror att andra människor inte accepterar dom. Om det är så att du har paranoid schizofren så övervinner du det genom att visa dina vanföreställningar för behörig personal och frågar om dess trovärdighet.

Det som bedöms är din förmåga att mota motstånd för dina ideer som kan eller inte kan vara sanna.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Vad jag har hört så finns inte paranoid schizofren längre!

Sen vet jag varför jag är schizofreni - kriterier för dessa när det gäller mig är bland annat:

1. Har nån slags inflammation/infektion/(utomjordisk) virus.

2. Skador i kroppen - som att inte ha mjälte.

3. Tvång inlagd på psyket i cirka två år.

4. Drog mig undan andra innan jag blev tvångs inlagd och tvångsmedicinerad.

5. Tappade arbetsförmågan.

Ja, jag fick förändrad verklighetsuppfattning och har svårt att skilja på verklighet och egna upplevelser. Att röra en komet var min egen upplevelse men det kanske är verkligt?
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Om du skulle söka efter ett svar på din psykologi istället som en orsak att gå framåt så skulle du inte behöva förlita dig på samma saker som alla andra. Det blir bara du och du har rätt i dig själv.

Jag tror det bygger på andlighet?
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Psykiska symptom som att höra röster är hokus pokus fast det är på riktigt. Att höra röster är andligt... därför hade jag allt det där med psykiska symptom sen våren 1990 som jag har skrivit tidigare i min tråd.

Till exempel psykisk:

1. Korsfäst.

2. UFO-ombordtagen.

3. Pentagram.

4. 666.

Ja, och så massa tiotal till då...
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Det låter som du får ta på dig skulden för andras lidande, precis som Jesus?
Post Reply