Sömnproblem

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36880
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Sömnproblem

Post by memphis »

Har inte sovit bra på många nätter nu. Konstigt nog känner jag mig inte trött för det. I natt vaknade jag efter 40 minuters sömn. Om och om igen. Tills klockan var sju och jag klev upp. Det säger sig självt att det inte är hållbart i längden.

Den hjälp jag fått är 1 propavan + 1 imovane. Det hjälper inte ett dugg vilket förvånar mig. Jag har haft imovane förut och alltid sovit inom en kvart. Propavan brukar också funka. Den brukar göra att jag sover hela natten.

Nu har jag ju en hög stressfaktor och det är hackningen av min telefon . Jag tror att det är därför jag sover så illa. Fast sömnproblemen kom egentligen före hackningen, men har blivit avsevärt värre efter hackningen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18685
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Sömnproblem

Post by Krokus »

Hoppas att du får hjälp imorgon! Du skulle kunna föreslå vanliga Quetiapin. Jag och många fler sover bra på den.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36880
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Sömnproblem

Post by memphis »

Ja jag ska fråga om det!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36880
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Sömnproblem

Post by memphis »

I natt ska jag anteckna alla gånger jag vaknar under natten. Så att jag vet läget tills jag ska träffa läkaren igen. Jag har nog sömnbrist sen flera veckor tillbaka, fast jag känner mig inte sömnig alls eller trött.

När det gäller hackningen så är status quo ganska lugnt. Har inte fått några konstiga mejl idag. Men jag förväntar mig att det kommer att bli värre problem tyvärr.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Sömnproblem

Post by Nobel »

Kan inte din klocka säga till när du varit vaken under natten?

Det känns som att risken finns att du kommer sova ännu sämre om du måste skriva ner när du vaknar. Märker i alla fall det när jag vaknar till. Om jag tvingar mig själv att gå till sömns igen direkt så somnar jag om lättare, än om jag vaknar till och gör något. Då blir det nästan omöjligt att somna om.
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply