Förstoppning?

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Förstoppning?

Post by yrväder »

Faktiskt har jag inte tagit visiblin nu på 2 dagar och idag var jag nog inne på 2 eller 3 dagen stått still men idag gick den igång på sen förmiddag och något jag kan rekommendera är att äta fint bröd det är den enda förändringen jag gjort att äta fint bröd och ha vanlig inte laktosmjölk i kaffet. Quetiapin i minsta styrka gör väldigt mycket att magen kan sköta sig på egen hand utan hjälp.

Ska ta Visiblin nu till kvällen för magen känns lite orolig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förstoppning?

Post by Geta »

Fråga doktorn handlade igår om bland annat förstoppning:

https://www.svtplay.se/video/e4okoPX/fr ... id=e4okoPX
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Förstoppning?

Post by yrväder »

Såg det har sparat receptet pajalagröt på favoriter.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förstoppning?

Post by Geta »

Den gröten verkar god.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Förstoppning?

Post by yrväder »

Tyckte jag med.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Förstoppning?

Post by Safir »

Nu är Inolaxol restat igen! Till 1/10 :o

Det står att det kan komma ut mindre partier under tiden men de kommer inte täcka hela behovet, så man får väl skaffa recept och bevaka lagersaldot varje dag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förstoppning?

Post by Geta »

Mogna päron får fart på magen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Förstoppning?

Post by Koi »

Chili sätter också fart på magen. Även röd curry. Men akta dig för att krydda för mycket om du är ovan. Min vän åt min pumpasoppa idag som var (för mig) milt kryddad. Min vän fick springa på dass flera gånger efteråt. Jag kände knappt chilin. Men den hade stor effekt för min vän.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Förstoppning?

Post by Safir »

Koi wrote: 10 Feb 2024, 21:22 Chili sätter också fart på magen. Även röd curry. Men akta dig för att krydda för mycket om du är ovan. Min vän åt min pumpasoppa idag som var (för mig) milt kryddad. Min vän fick springa på dass flera gånger efteråt. Jag kände knappt chilin. Men den hade stor effekt för min vän.
Gillar inte för mkt kryddad mat. Hatar curry.
Åt på en asiatisk restaurang en gång och fick lock för öronen och tunnelseende. Kändes som om jag skulle svimma. :|
Post Reply