Depression och trötthet

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Depression och trötthet

Post by Geta »

Med den här sjukdomen behöver man sova mycket. Man blir hjärntrött.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Depression och trötthet

Post by Zoidar »

Geta wrote: 16 Feb 2022, 15:29 Med den här sjukdomen behöver man sova mycket. Man blir hjärntrött.
Ja, det verkar så. Ska träffa sjuksköterskan imorgon. Får se vad hon säger.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Depression och trötthet

Post by amandara »

Jag känner mig deppig. Svårt att säga varför, bara som det är. Kargt, omöjligt och svårnått. Jag kommer aldrig att kunna bo i en fräsch lägenhet.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Depression och trötthet

Post by Geta »

Min lägenhet är inte tip top men jag accepterar det. Jag köpte den billigt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Depression och trötthet

Post by memphis »

amandara wrote: 22 Feb 2022, 16:46 Jag känner mig deppig. Svårt att säga varför, bara som det är. Kargt, omöjligt och svårnått. Jag kommer aldrig att kunna bo i en fräsch lägenhet.
Du kan ju fråga din hyresvärd om det inte är dags att tapetsera i din lägenhet. Eller byta golv. Det görs också med jämna mellanrum .
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Depression och trötthet

Post by amandara »

Ja min lägenhet är inte heller tipptopp. Men den funkar bra, den har alla basics. Men ibland skulle jag vilja ha en ny fräsch lägenhet eller ett litet hus. Men jag kommer att bo kvar där jag bor. Med våra inkomster är nytt inte att tänka på. Jag får fräscha upp lägenheten där det går och där man får ändra, som med färg.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Depression och trötthet

Post by amandara »

memphis wrote: 22 Feb 2022, 17:26
amandara wrote: 22 Feb 2022, 16:46 Jag känner mig deppig. Svårt att säga varför, bara som det är. Kargt, omöjligt och svårnått. Jag kommer aldrig att kunna bo i en fräsch lägenhet.
Du kan ju fråga din hyresvärd om det inte är dags att tapetsera i din lägenhet. Eller byta golv. Det görs också med jämna mellanrum .
Jag skulle vilja byta golv, men det görs var 20e år.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Depression och trötthet

Post by Geta »

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Depression och trötthet

Post by memphis »

Och när gjordes det senast Amandara? Är det länge kvar?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Herring
Vanadinmedlem
Posts: 1005
Joined: 24 Jun 2021, 14:04

Re: Depression och trötthet

Post by Herring »

När jag känner mig nedstämd längtar jag bara efter att sova.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Depression och trötthet

Post by amandara »

memphis wrote: 22 Feb 2022, 17:31 Och när gjordes det senast Amandara? Är det länge kvar?
Mattorna byttes för 8 år sen, så det är länge kvar än innan de ska bytas igen. Hallmattan, plastmatta, skulle jag kunna tänka mig att byta på egen hand. Jag vill ha svartvitrutig tycker det är så snyggt.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Depression och trötthet

Post by amandara »

Herring wrote: 22 Feb 2022, 17:35 När jag känner mig nedstämd längtar jag bara efter att sova.
Ja jag drar oxå helst täcket över mig, men håller ändå igång för att jag vet att man mår bäst av det. Distraktion. Jag är ju inte deprimerad utan deppig.
Post Reply