Dagens fail

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Dagens fail

Post by Safir »

memphis wrote: 23 Apr 2024, 19:55 Jo, det gick att tvätta mattan, men avloppet i tvättstugan blev helt missfärgat. Det är ett öppet avlopp så man ser vattnet. Som är alldeles rött. Jag hoppas att nästa person som tvättar inte får problem.
Du kan köra maskinen tom en gång så sköljs färgresterna bort.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36842
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Safir wrote: 23 Apr 2024, 20:29
memphis wrote: 23 Apr 2024, 19:55 Jo, det gick att tvätta mattan, men avloppet i tvättstugan blev helt missfärgat. Det är ett öppet avlopp så man ser vattnet. Som är alldeles rött. Jag hoppas att nästa person som tvättar inte får problem.
Du kan köra maskinen tom en gång så sköljs färgresterna bort.
För sent nu. Strömmen är bruten i tvättstugan.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58483
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Dagens fail

Post by Nissegossen »

Så är det här också strömmen i tvättstugan bryts vid de klockslag vi inte får tvätta, så är man i tvättstugan när strömmen bryts får man använda ficklampa för att se
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10579
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Dagens fail

Post by mrsearlgray »

tekokaren gick precis sönder... får koka vattnet till teet på spisen nån dag nu. :x
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58483
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Dagens fail

Post by Nissegossen »

Har vattenkokare fick den för någon 100 lapp fungerar bra, har tekanna så jag kan brygga te eller ha påse, vattenkokaren fungerar med snabbkaffe också, men kör vatten i muggen till optimal temperatur i mikron sedan blandar jag i snabbkaffe har egentligen slutat med allt vitt socker, men vill ha lite socker i kaffet. Till te har jag flytande honung
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36842
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Jag har en snygg vattenkokare i porslin. Tycker annars att vattenkokare brukar vara ganska fula.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37091
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dagens fail

Post by Geta »

Mina vattenkokare har jag köpt på ICA:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36842
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

När jag kom till tvättstugan kl 07 imorse, hade tyvärr någon redan tvättat i maskinen som jag skulle rengöra. All färg var borta i avloppet och det var klumpar av tvättmedel i tvättmedelsfacket.
Men jag har inte hört nåt under dagen om att någon skulle fått sin tvätt förstörd. Kanske gick det bra... :?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37091
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dagens fail

Post by Geta »

Då hade det nog kommit upp en lapp.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36842
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Hoppas det inte kommer upp nån lapp. Men jag ska titta efter det.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6571
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Dagens fail

Post by Hercules723 »

Tankevurpa när den som lämnade matkassarna utanför dörren. Jag nämnde att jag inte hade hört han gå i trappan för att lämna kassarna. Han sa att han kom nyss. Så då hade han burit alla kassar vid ett tillfälle.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 22034
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Dagens fail

Post by MsTibbs »

Försov mig
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply