Frågor om datorer

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23227
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Frågor om datorer

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 28 Jun 2023, 20:54 Vad tyckte du så, Zoidar? Jag rekommenderar ett köp till er alla.
Ja det var kul. Dock ovan vid kontrollerna.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frågor om datorer

Post by Fantasio »

Mitt tangentbord krånglar för mig. En period åt jag mat vid datorn och spillde på knapparna Det innebär att bland annat bokstaven a är extra känslig och slinker in i orden jag skriver. Vidare funkar inte space-knappen som den ska. Och tror musmattan är utsliten. Jag måste ha ett tangentbord med upplysta tangenter, ser dem inte annars. Att skriva tar tid för mig, då jag hela tiden får ändra i texten jag skrivit.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frågor om datorer

Post by Fantasio »

Jag har min mammas dator i en påse i vardagsrummet. Trådlös mus och kanske trådlöst tangentbord. Den ska jag börja använda när min dator blir för seg.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frågor om datorer

Post by Fantasio »

Jag såg att jag i ett tidigare inilägg skrev om att mitt tangentbord krånglade. Nu har det blivit värre. Bokstäverna B och N sitter ihop och space tangenten funkar inte i kanske 40% av tiden. Får hela tiden gå tillbaka och ändra det jag skriver.
femfemman
Litiummedlem
Posts: 324
Joined: 30 Dec 2023, 12:08

Re: Frågor om datorer

Post by femfemman »

Fantasio wrote: 31 Dec 2023, 18:09 Jag såg att jag i ett tidigare inilägg skrev om att mitt tangentbord krånglade. Nu har det blivit värre. Bokstäverna B och N sitter ihop och space tangenten funkar inte i kanske 40% av tiden. Får hela tiden gå tillbaka och ändra det jag skriver.
Mitt tips är att köpa ett nytt tangentbord om tangenterna krånglar så pass mycket. Finns billiga tangentbord med USB-sladd att köpa.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frågor om datorer

Post by Fantasio »

Okej. Men jag måste ha upplysta tangenter, annars ser jag inte vad det står på dem.
Post Reply