Jourhavande terapeut

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Kompisen pratar på i luren och jag skriver på Viska. Han kan verkligen hålla låda.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Ursäkta om detta trådsvar har hamnat fel. Min fd arbetskamrat ringde mig idag, Jag måste börja gå hem till honom om helgerna, ses en gång i veckan åtminstone. Men han är så svår att få med ut på aktiviteter. Jag kan bli hans kontaktperson och har en halvtimmespromenad hem till honom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Min kompis som börjat ringa mig flera gånger om dagen har en pappa som är dålig och ligger på sjukhus. Han fick bland annat hjärtstopp flera gånger. Jag förstår om han vill ringa och prata av sig och det är han välkommen att göra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Det har blivit minst tre samtal till min vän idag. Han ska ringa mig igen när det är paus i hockeyn. För mycket av det goda.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Min vän har det inte så roligt på sitt boende. Det är sällan han sitter i TV-rummet. På sitt rum harhan en ator med Internetuppkoppling, det är ju för väl. Han gillar att ringa och snacka, han kan ringa en fem, sex gånger på en hel dag.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12267
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Jourhavande terapeut

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 06 Feb 2023, 22:14 Min vän har det inte så roligt på sitt boende. Det är sällan han sitter i TV-rummet. På sitt rum harhan en ator med Internetuppkoppling, det är ju för väl. Han gillar att ringa och snacka, han kan ringa en fem, sex gånger på en hel dag.
Tipsa honom om Viska.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Undrar hur många gånger min vän har ringt idag. Fem ggr kanske. Mig stör det inte så mycket, fast han kan bli enkelspårig och prata en massa om samma gamla saker. Men att ha vänner är ju toppen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Min "klient" vill komma hem till mig och dricka starköl. Jag sa nej med anledningen att det blir för dyrt för mig. Jag kan inte pröjsa för hans fyllor mer än jag gör i dagsläget. Han hade mage att kläcka ur sig att det var ett "svek" från min sida. han prövar mitt tålamod och det är på väg att ta slut. Killen tror jag är gjord av pengar.
Post Reply