Filmhörnan

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Just nu pågår en Sherlock Holmes-film på TV, en av två (?) med Robert Downey Junior. Den är riktigt bra, hoppas kunna köpa den på DVD.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

"Sherlock Holmes" och "Sherlock Holmes: A Game of Shadows", båda regisserade av Guy Ritchie, försökte jag beställa utan framgång. Det var något med bank-ID:t jag inte begrep mg på. Min syster får komma hem till mig i helgen och hjälpa mig. Vet inte om jag sett den andra filmen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Jag fick mina Sherlock Holmes-filmer igår. De med Robert Downey Jr och Jude Law. Ska nog se dem imorgon och förhoppningsvis ha något starkt att dricka till dem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Idag har jag sett den första av två Sherlock Holmes-filmer jag köpt mig. Den var riktigt bra, även fast jag kom ihåg det mesta.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Jag ska snart se "Sherlock Holmes" av Guy Ritchie. Förväntar mig en förträfflig stund.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

"Sherlock Holmes: A Game of Shadows" var förträfflig. Noomi Rapace (stavning?) var med i filmen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Finns det någon som kan tipsa mig om någon bra film? Jag funderar på att beställa Twin Peaks även fast de är lite väl skruvade och intrikata för mig. Originalserien och uppföljaren vill jag ha.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Filmhörnan

Post by Richard »

Fantasio wrote: 18 Feb 2023, 23:22 Finns det någon som kan tipsa mig om någon bra film? Jag funderar på att beställa Twin Peaks även fast de är lite väl skruvade och intrikata för mig. Originalserien och uppföljaren vill jag ha.
Jag har allt i Twin Peaks-väg;
Twin Peaks: Fire Walk with Me
Twin Peaks: The Missing Pieces
Twin Peaks - Säsong 1
Twin Peaks - Säsong 2
Twin Peaks - Säsong 3

Skulle kunna lägga upp det nånstans, så att du kan ladda hem det.

Jag kanske ska åka till Twin Peaks senare i år. Beror på om jag får komma in i USA... Pappa sa i.a.f. att han hade tänkt att han, jag o min syster skulle göra en resa i år till Chicago, sen till nordvästra USA, staten Washington där Twin Peaks utspelar sig, en runda till Kanada o sen ner till Los Angeles. Men som sagt, beror på om jag får komma in där...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Filmhörnan

Post by zoegas »

Såg Moneyball med Brad Pitt, den är bra. Succe´story om ett baseballag. Feelgood, rekomenderas.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10326
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Filmhörnan

Post by mrsearlgray »

Ska kolla på ringu sen, original filmen från japan som the ring är baserad på. En av dom bästa skräckfilmerna tycker jag.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Den tredje Ringenfilmen ska jag beställa på Ginza. Är det någon som kan tipsa om en bra film på Netflix?
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Filmhörnan

Post by yrväder »

En serie inte film som jag tyckte var väldigt bra på netflix var The last kingdom.
Post Reply