Filmhörnan

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17644
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Filmhörnan

Post by Fantasio »

Denna tråd är för stora och små frågor om film, detta prima tidsfördriv. Jag har tänkt börja titta på film igen, men är oinsatt vad gäller nutidens produktioner.En film jag sneglat lite på är "Bad Lieutenant Port of Call New Orleans". Fast den kanske är bara skräp. Jag gillar verkligen ursprungsfilmen "Bad Lieutenant" med Harvey Keitel. Dock är det ingen fortsättning eller nyinspelning, de delar bara namn. Vidare har jag tänkt att köpa min första Bond-film någhonsin, "No time to die". Kör på med filmtips.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17644
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

https://www.youtube.com/watch?v=swKpsdkW-Hk
"Southern comfort" eller "Inkräktarna" på svenska. Med Powers Boothe.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12256
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Filmhörnan

Post by zoegas »

Jag har nästan slutat med att kolla på film. Jag ser bara de mest kända som kommer. Nolan, Scorsese och såna. Jag har nog sett för många filmer. Tröttnat på det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17644
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Jag ser inte heller på film längre. Den senaste jag köpte var "1917" om första världskriget.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Filmhörnan

Post by Richard »

Samma här, jag kollar knappt film alls längre.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17644
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Det har kommit en ny "Texas chain saw massacre", tror jag la upp en snutt om den någonstans i denna avdelning. Den vill jag ha. Jag hänger inte med i svängarna, så jag vet inte hur många filmer det finns, eller i vilken ordning de släpptes. "The Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation" med Renée Zellweger (stavning?) hade jag, men gav bort. Den var usel. Tror inte jag har den första från 70-talet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17644
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Nu har jag beställt rysaren "Cat's eye". Den utgörs av tre kortare episoder skrivna av Stephen King. Speciellt "Quitters,inc" är helfestlig. James Woods ska sluta röka och trillar dit igen, det får hans fru lida för. Ty företaget han anlitat tar till oortodoxa (grymma) metoder.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Filmhörnan

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 19 May 2022, 19:50 Nu har jag beställt rysaren "Cat's eye". Den utgörs av tre kortare episoder skrivna av Stephen King. Speciellt "Quitters,inc" är helfestlig. James Woods ska sluta röka och trillar dit igen, det får hans fru lida för. Ty företaget han anlitat tar till oortodoxa (grymma) metoder.
Den har jag sett.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17644
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Visst är den kul? Mer regelrätt underhållning än skräck.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Filmhörnan

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 20 May 2022, 00:19 Visst är den kul? Mer regelrätt underhållning än skräck.
Ja, så minns jag den också.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Filmhörnan

Post by Richard »

Fantasio wrote: 19 May 2022, 19:50 Nu har jag beställt rysaren "Cat's eye". Den utgörs av tre kortare episoder skrivna av Stephen King. Speciellt "Quitters,inc" är helfestlig. James Woods ska sluta röka och trillar dit igen, det får hans fru lida för. Ty företaget han anlitat tar till oortodoxa (grymma) metoder.
Den kunde du fått av mig...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12256
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Filmhörnan

Post by zoegas »

Den nya Top Gun har haft premiär i dagarna. Den har jag sett fram mot i några år nu. De börjar med reklamkampanjen för filmer år innan de släpps. Det stör mig för det är en väldig väntan.

Det var längesen jag var på bio, men kan tänka mig att se Top Gun även om det kostar en tvåhundring. Vi får se.
Post Reply