Kaos i pallet

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Kaos i pallet

Post by Koi »

Det är ett party i huvudet när jag ska sova. Jag är en oinbjuden gäst. Ingen pratar med mig. Däremot smäller nån till mig då och då så jag rycker till och inte kan somna.

Trots sömnmedicin. Stilnoct.

Funkar bättre om jag tar Truxal på kvällen. Men då är jag så trött på morgonen. Igår tog jag även theralen. Somnade tillslut.

Nån som har tips på hur man slänger ut gästerna?
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Kaos i pallet

Post by Koi »

Tog en Truxal iallafall. Sov i över 12 timmar. Men gick och la mig 19:30. Ska prova utan den inatt igen. Och bara ta theralen.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Kaos i pallet

Post by Cosmos »

Trodde inte Truxal fanns kvar. Fick dem som avtändande en gång för längesedan. Har för mig att de funkade och att jag blev lugn. Men får du inga krypningar i benen av dem? Det brukar vara det värsta med gamla preparat.
Egentligen är allt bara på låtsas.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Kaos i pallet

Post by yrväder »

Det måste vara något som inte stämmer med medicinen, tycker fortfarande du ska få prova invega, eftersom du fungera på Risperdal. Tycker du ska ta kontakt med läkaren, du är värd att ha det bästa.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Kaos i pallet

Post by Koi »

Jag ska byta Haldol till Abilify igen. Har fått ökat prolaktin igen.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Kaos i pallet

Post by Koi »

Kanske man blir lite piggare på morgonen.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 56926
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Kaos i pallet

Post by Nissegossen »

Sover på Quetiapine somnar gör jag, tar nu 200 mg, för mycket men sover gör jag. För den som har svårt att sova kan jag rekommendera den. Första gången 50 mg, underskatta inte snabbheten att somna har ni fått den, var omklädd för att sova när ni tar den, det går sjutton så snabbt

Har skrivit på viska.se detaljerat om det
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Kaos i pallet

Post by Cosmos »

"Gäster" i skallen har jag också haft. En enda flod, kakafoni av röster, bilder, människor och former. Har drabbats av detta under ett par av de maniska och hypomana perioder, längesedan nu. Det går inte att sova vad man är tar. Så tyvärr, du får vänta på dippen. Den kommer, var så säker.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7838
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Kaos i pallet

Post by wasp »

Var kaos i pallet igår. Var så förtvivlad och ledsen att jag tänkte sälja min MacBook Pro! Inte för pengarnas skull, ville inte ha en dator!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 56926
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Kaos i pallet

Post by Nissegossen »

Om man inte kan somna för att rösterna håller på så det helt enkelt inte går att sova.Då tar jag på mig hörlurar helst trådlösa tar favoritmusik sätter på hög volym och sjunger tyst i tanken med i musiken, det är det yttersta knepet jag har, det slår ut varenda röst och jag somnar med hög volym och musik, sover och vaknar med hög volym. Detta tar jag till när jag håller på att insjukna i en psykos och nästa morgon är en helt vanlig dag. Annars hade det varit akut psykos och en spruta i häcken med sedativ antipsykotika och inläggning på sjukhus för observation. mitt knep gör att jag slipper lägga in mig. Ser även till att droga ned mig med så mycket sömnmedicin jag vågar och en dagsdos av det antipsykotika jag har i tablettform då jag annars tar injektioner.

På det har jag inte legat på sjukhus sedan årsskiftet 1986-1987. Sista gången lovade jag mig själv att aldrig lägga in mig igen och det har jag hållit. En psykos till kan t.o.m. vara dödlig.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Kaos i pallet

Post by Koi »

Det är lugnare nu. Lite rörigt när febern släppte tidigare i veckan. Snackade mycket i nattmössan när jag hade 40 graders feber.
Post Reply