Darin är tjej innerst inne!

Plats för skratt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by Nobel »

Var på en föreläsning som gavs av en hen som ville att vi skulle presentera oss med namn och pronomen. Ville egentligen säga, "Kalla mig hon, han, hen, det spelar ingen roll för mig", men vägde för- och nackdelarna med att säga det i situationen och nöjde mig med att endast säga namn och ett pronomen. Ville inte göra föreläsaren sned. Ärligt, för mig spelar det absolut ingen roll vilket pronomen andra använder om mig. Jag har god självkännedom och är trygg i mig själv, och det räcker för min del. Undrar varför det är viktigt för vissa att bli kallade hen, han, hon... Har det med identitet att göra? Någon kanske kan upplysa mig?
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36020
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by Geta »

Jag tycker att det är så löjligt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by Klankedinken »

Jag har nog lite könseofori..
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7851
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by wasp »

Även om Darin och div andra är tjejer är väl det inget att hetsa mot. Vi är alla människor och de som eldar på mest har oftast samma läggning själva, fastän de ska vara riktiga karlakarlar.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by yrväder »

Det är väl ändå inte sexuell läggning som avgör om du är manlig eller tjejig för då ska jag tala om för dig klankedininken att jag tycker Darin är manlig och om jag jämför honom med dig så skulle du framstå som flicksnärta.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12923
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by amandara »

yrväder wrote: 18 Apr 2022, 15:10 Det är väl ändå inte sexuell läggning som avgör om du är manlig eller tjejig för då ska jag tala om för dig klankedininken att jag tycker Darin är manlig och om jag jämför honom med dig så skulle du framstå som flicksnärta.
Jag tycker inte man ska jämföra Klankedinken med en flicksnärta. Flickor är heligt. Liksom pojkar.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by yrväder »

Men du tycker att man kan jämföra Darin med en tjej eftersom du inte kommenterade det, tycker inte när man själv har brister i sin person behöver fälla nedsättande kommentarer om kändisar bara för att de är lovligt byte.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36020
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by Geta »

Men varför ska nästan alla kändisar ändra sin könsidentitet nu för tiden.
Ska det öka på deras popularitet?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12923
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by amandara »

Det är inget nedvärderande med att vara tjej.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by Krokus »

Geta wrote: 18 Apr 2022, 20:29 Men varför ska nästan alla kändisar ändra sin könsidentitet nu för tiden.
Ska det öka på deras popularitet?
Darin är homosexuell, inte transperson.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36020
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by Geta »

Varför ska det göras så stor affär av det?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Darin är tjej innerst inne!

Post by yrväder »

Nej inte i betydelsen tjej, man om man läser det i sammanhanget så likställs att vara gay med att vara flickig.
Post Reply