Sover för mycket

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Sover för mycket

Post by Zoidar »

Jag blir trött för jag blir så betungad av hopplöshet för världen. Svårt att behålla hoppet.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12609
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Sover för mycket

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 31 Oct 2022, 22:37 Jag blir trött för jag blir så betungad av hopplöshet för världen. Svårt att behålla hoppet.
https://www.youtube.com/watch?v=ODHhWcEdrvg
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Sover för mycket

Post by Zoidar »

Ibland hjälper det att bli arg, gråta eller skratta, då kommer man ur melakolin. Allt jag sysslar med utom kyrkan är bara distraktion.

Image
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sover för mycket

Post by Fantasio »

Jag ska försöka komma i säng innan midnatt i fortsättningen. Vill helst upp senast klockan tio och gå till mötesplatsen då. Som det är nu ligger jag till minst tolv på dagen och det är lite väl mycket sömn jag då får. Idealet vore att sova åtta timmar om dygnet och skutta ur sängen utvilad. Där är jag inte idag.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Sover för mycket

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 10 Nov 2022, 23:46 Jag ska försöka komma i säng innan midnatt i fortsättningen. Vill helst upp senast klockan tio och gå till mötesplatsen då. Som det är nu ligger jag till minst tolv på dagen och det är lite väl mycket sömn jag då får. Idealet vore att sova åtta timmar om dygnet och skutta ur sängen utvilad. Där är jag inte idag.
Svårt när man tar tröttande mediciner också. Man får nog räkna med några timmar mer sömn än omedicinerade.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sover för mycket

Post by Fantasio »

Ja, du har rätt. Som inlagd somnar jag tidigt och blir väckt och går upp klockan åtta på morgonen. Jag ställer i regel alltid klockan på ringning, men slår av den och sover vidare ett par timmar till.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sover för mycket

Post by Fantasio »

Nu när jag borde sova är jag pigg. Ska titta på en TV-serie jag har på DVD. Kanske jag lägger mig vid tre och i vanlig ordning sover bort morgondagen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sover för mycket

Post by Fantasio »

Eftersom jag måndag till fredag vill gå till mötesplatsen har jag press på mig att komma upp skapligt. Det i kombination med mina sena nattvanor gör att jag inte sover groteskt mycket. Men ofta blir jag kvar på sängen. Vad ska jag upp och göra, tänker jag? Jag önskar vara på mötesplatsen när de öppnar klockan tio och somnar jag halv två blir det åtta timmars sömn. Men oftast blir det mer, alldeles för mycket sömn.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sover för mycket

Post by Fantasio »

Jag hade ingen lust med något och låg på sängen tills på eftermiddagen. Klev motvilligt upp och satte mig vid datorn. Lider av livsleda.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sover för mycket

Post by Fantasio »

Jag sov inte bort hela dagen, men låg i alla fall på sängen större delen av den. Det gör det säkert svårt att få någon sömn värd namnet inatt. Ofta vaknar jag och kollar in vad klockan är och då brukar jag ligga kvar. Jag har inget att göra de flesta dagarna, därför försöker jag sova bort dem.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Sover för mycket

Post by Zoidar »

Jag vaknade vid 13
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sover för mycket

Post by Fantasio »

Då vaknade jag innan dig, Zoidar. Men var uppe bara kortare stunder bland annat för att äta.
Post Reply