Saker vi är oense om

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Geta »

Jag ber om ursäkt om jag reagerade på nickmanet på Urdu.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23240
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Zoidar »

آپ کا نام کیا ہے؟ wrote: 19 May 2022, 14:16
Geta wrote: 19 May 2022, 13:03Ingen aning!
nähe men ifrågasätta mig på flera sätt verkar du har lätt för

inget välkommnande ingenting,

Men några ord i tråden om vad som irriterar dig just nu och några ord här om vad du tror och inte tror.

Nej, jag känner mig inte välkommen här. Är du alltid lika otrevlig?


Nej , jag tackar för mig.
Jag tycker det känns lite distraherande med tecken jag inte förstår. Har namnet ingen motsvarighet på svenska?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by yrväder »

Sa för mycket innan,går ner till 3, är så obeskrivligt trött och kroppen värker.
Somna tidigt, innan jag hant och ta den sista 25 mg Quetiapin. Därmed det tidiga uppvaket.

Lite sent att be om ursäkt nu och komma med motförklaringar. Han har gått ur.
User avatar
ABONNEMANGSVILLKORET
Tellurmedlem
Posts: 190
Joined: 20 Apr 2022, 08:29

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by ABONNEMANGSVILLKORET »

آپ کا نام کیا ہے؟ wrote: 19 May 2022, 14:16
Geta wrote: 19 May 2022, 13:03Ingen aning!
nähe men ifrågasätta mig på flera sätt verkar du har lätt för

inget välkommnande ingenting,

Men några ord i tråden om vad som irriterar dig just nu och några ord här om vad du tror och inte tror.

Nej, jag känner mig inte välkommen här. Är du alltid lika otrevlig?


Nej , jag tackar för mig.
Visst är det tråkigt med dessa påhopp på Viska.

Mig hoppade Zoegas på i Ordleken och undrade vem fan jag var och krävde en presentation. Samtidigt som han sket fullständigt i att han bröt reglerna för ordleken.

Viska verkar bestå av en mindre mängd gamla medlemmar med jävligt hemtama beteenden vilket gör att nya känner sig mindre välkommna.

Jag känner mig jävligt tveksam till alla hemtama idiotiska beteenden. Vart hamnar man om någon börjar ge de idiotiska påhoppen svar på tal?

Känner mig också väldigt tveksam till Viska.

Vem fan är Zoegas idoten som kräver en presentation på ett otrevligt sätt samtidigt som han bryter mot reglerna i ordleken? Hur många har han skrämt bort härifrån? Hur länge?

Inte ens på flashback hade det beteendet varit acceptabelt. Så varför tillåts skiten här?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18583
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Krokus »

Presentation kan man skriva i endast för inloggade, tror att det ska finnas en underkategori där. Det visserligen inget måste, men helt klart trevligare. :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by memphis »

Tråkigt om nya medlemmar inte känner sig välkomna. Då får vi skärpa oss. Jag frågade " Vad heter du på Urdu" vad hans namn betydde på svenska. Han svarade artigt på det om än lite gåtfullt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Fantasio »

ABONNEMANGSVILLKORET wrote: 20 May 2022, 13:25 Vem fan är Zoegas idoten som kräver en presentation på ett otrevligt sätt samtidigt som han bryter mot reglerna i ordleken? Hur många har han skrämt bort härifrån? Hur länge?

Inte ens på flashback hade det beteendet varit acceptabelt. Så varför tillåts skiten här?
Jag ber om ursäkt att jag inte hälsade dig välkommen. Hoppas du stannar kvar som medlem.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13196
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by amandara »

Välkommen ABONNEMANGSVILKORET och du med den arabiska skriften. Ni har lite ovanliga nicknames båda två. Hoppas ni kan komma över motståndet och hänger kvar. Vi behöver många själar på viska
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Geta »

Det är på grund av era ovanliga nicknames som vi har varit undrande här
på Viska. Ni vill kanske bara skämta.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Klankedinken »

ABONNEMANGSVILLKORET wrote: 20 May 2022, 13:25
آپ کا نام کیا ہے؟ wrote: 19 May 2022, 14:16
Geta wrote: 19 May 2022, 13:03Ingen aning!
nähe men ifrågasätta mig på flera sätt verkar du har lätt för

inget välkommnande ingenting,

Men några ord i tråden om vad som irriterar dig just nu och några ord här om vad du tror och inte tror.

Nej, jag känner mig inte välkommen här. Är du alltid lika otrevlig?


Nej , jag tackar för mig.
Visst är det tråkigt med dessa påhopp på Viska.

Mig hoppade Zoegas på i Ordleken och undrade vem fan jag var och krävde en presentation. Samtidigt som han sket fullständigt i att han bröt reglerna för ordleken.

Viska verkar bestå av en mindre mängd gamla medlemmar med jävligt hemtama beteenden vilket gör att nya känner sig mindre välkommna.

Jag känner mig jävligt tveksam till alla hemtama idiotiska beteenden. Vart hamnar man om någon börjar ge de idiotiska påhoppen svar på tal?

Känner mig också väldigt tveksam till Viska.

Vem fan är Zoegas idoten som kräver en presentation på ett otrevligt sätt samtidigt som han bryter mot reglerna i ordleken? Hur många har han skrämt bort härifrån? Hur länge?

Inte ens på flashback hade det beteendet varit acceptabelt. Så varför tillåts skiten här?
Det är en bra sammanfattning! Välkommen hit :)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Richard »

ABONNEMANGSVILLKORET wrote: 20 May 2022, 13:25 Så varför tillåts skiten här?
Absolut inte, rapportera gärna otrevliga inlägg (med !-symbolen). Jag tycker att alla ska känna att forumet är trevligt o få någon nytta av det! Det är ju till för oss som mår dåligt, o då vill man inte ha ytterligare otrevligheter mot sig. Jag försöker gå igenom alla trådar själv, men ibland missar man nått, samt har vi ytterligare en moderator, som också tar emot rapporter, som hjälper till.

Men visst, det är svårt! Visst kan det bli problem, men sunt förnuft kan väl alla hjälpas åt att ge o ta? Blir det några större oroligheter så kan vi t.ex ha en omröstning om saken. Det är naturligtvis inte alltid jag själv vet bäst.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Klankedinken »

Richard wrote: 20 May 2022, 17:02
ABONNEMANGSVILLKORET wrote: 20 May 2022, 13:25 Så varför tillåts skiten här?
Absolut inte, rapportera gärna otrevliga inlägg (med !-symbolen). Jag tycker att alla ska känna att forumet är trevligt o få någon nytta av det! Det är ju till för oss som mår dåligt, o då vill man inte ha ytterligare otrevligheter mot sig. Jag försöker gå igenom alla trådar själv, men ibland missar man nått, samt har vi ytterligare en moderator, som också tar emot rapporter, som hjälper till.

Men visst, det är svårt! Visst kan det bli problem, men sunt förnuft kan väl alla hjälpas åt att ge o ta? Blir det några större oroligheter så kan vi t.ex ha en omröstning om saken. Det är naturligtvis inte alltid jag själv vet bäst.
Då vill jag tillägga att jag tycker Zoegas försök att få "motivera" droganvändande borde bort.. han har inte en respektfull inställning.. Han är en trigger för mig!
Post Reply