Saker vi är oense om

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Richard »

Ja, tack för rapporten. Jag tog bort det o upprepas det så kommer han också att bli avstängd en vecka.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Klankedinken »

Richard wrote: 20 May 2022, 18:15 Ja, tack för rapporten. Jag tog bort det o upprepas det så kommer han också att bli avstängd en vecka.
zoegas har en generellt provocerande beteende.. Har nog med hans drogbakgrund att göra tyvärr :(
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Geta »

Här skiftar det fort vem som är skurken.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 20 May 2022, 18:22 Här skiftar det fort vem som är skurken.
Ja.. Det är som att vi triggas av olika saker och då blir det en rörig miljö som gör det svårt att se vad det är som är fel.. Men jag har alltid stått på mig om droger...
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Geta »

För någon dag sedan var det jag som var skurken.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 20 May 2022, 18:26 För någon dag sedan var det jag som var skurken.
Tycker hetsighet är jobbigt.
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Schizofreni »

Richard wrote: 20 May 2022, 17:02
ABONNEMANGSVILLKORET wrote: 20 May 2022, 13:25 Så varför tillåts skiten här?
Absolut inte, rapportera gärna otrevliga inlägg (med !-symbolen). Jag tycker att alla ska känna att forumet är trevligt o få någon nytta av det! Det är ju till för oss som mår dåligt, o då vill man inte ha ytterligare otrevligheter mot sig. Jag försöker gå igenom alla trådar själv, men ibland missar man nått, samt har vi ytterligare en moderator, som också tar emot rapporter, som hjälper till.

Men visst, det är svårt! Visst kan det bli problem, men sunt förnuft kan väl alla hjälpas åt att ge o ta? Blir det några större oroligheter så kan vi t.ex ha en omröstning om saken. Det är naturligtvis inte alltid jag själv vet bäst.
Det är skitsnack!
Svara på ABONEMANGSVILLKORETs fråga Varför tillåts skiten?

Själv försökte jag anmälla hånfulla och helt osakliga inlägg i tråden Ordleken från Zoegas, INGET hände.
När jag tillslut döpte om den tråd jag själv skapat (dvs ordleken) så ständgdes tråden ned. Tydligen får man inte påpeka att någon går in och saboterar i tråden, Gång efter Gång. Men att sabotera verkar går bra, dag efter dag. Så frågan är relevant. Varför tillåts skiten?

Självklart försvinner glädjen att vara på en plats där sabotaget är godtyckligt och inget händer när sabotaget påpekas.
När man själv väljer att påpeka det i tråden sabotaget skedde genom att ändra rubrik så stängdes tråden ned.
Slutsats det är tillåtet att sabotera men inte att frågande undra hur länge det ska få pågå i rubriken på tråden sabotaget sker i.
Last edited by Schizofreni on 20 May 2022, 20:59, edited 2 times in total.
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Schizofreni »

Geta wrote: 20 May 2022, 16:52 Det är på grund av era ovanliga nicknames som vi har varit undrande här
på Viska. Ni vill kanske bara skämta.
Skitsnack flera upplever uch har upplevt problemet och det hänger inte på namnet.
Jag har nog det vanligaste namnet här och klankendinken har det ovanligaste namnet googla själv och se! Vi har bägge upplevt liknande problematik.

Dölj inte din irritation bakom ifrågasättanden och konstiga påståenden.

Enkelt och billigt att hoppa på färskningar med pissflummiga ursäkter.
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Schizofreni »

Klankedinken wrote: 20 May 2022, 18:16
Richard wrote: 20 May 2022, 18:15 Ja, tack för rapporten. Jag tog bort det o upprepas det så kommer han också att bli avstängd en vecka.
zoegas har en generellt provocerande beteende.. Har nog med hans drogbakgrund att göra tyvärr :(
Ja vet inte vad det beror på men provocerande och saboterande beteende det måste jag hålla med om. Tyvärr.

Klart som fan att man tröttnar på att vara här! Och skitungen verkar inte ha förändrats utan verkar lika respektlös fortfarande.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Geta »

Det där har inte jag märkt. Jag tycker att det är många som spårar ur
i trådar. Ordleken tar inte jag så allvarligt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Schizofreni »

ABONNEMANGSVILLKORET wrote: 20 May 2022, 13:25
آپ کا نام کیا ہے؟ wrote: 19 May 2022, 14:16
Geta wrote: 19 May 2022, 13:03Ingen aning!
nähe men ifrågasätta mig på flera sätt verkar du har lätt för

inget välkommnande ingenting,

Men några ord i tråden om vad som irriterar dig just nu och några ord här om vad du tror och inte tror.

Nej, jag känner mig inte välkommen här. Är du alltid lika otrevlig?


Nej , jag tackar för mig.
Visst är det tråkigt med dessa påhopp på Viska.

Mig hoppade Zoegas på i Ordleken och undrade vem fan jag var och krävde en presentation. Samtidigt som han sket fullständigt i att han bröt reglerna för ordleken.

Viska verkar bestå av en mindre mängd gamla medlemmar med jävligt hemtama beteenden vilket gör att nya känner sig mindre välkommna.

Jag känner mig jävligt tveksam till alla hemtama idiotiska beteenden. Vart hamnar man om någon börjar ge de idiotiska påhoppen svar på tal?

Känner mig också väldigt tveksam till Viska.

Vem fan är Zoegas idoten som kräver en presentation på ett otrevligt sätt samtidigt som han bryter mot reglerna i ordleken? Hur många har han skrämt bort härifrån? Hur länge?

Inte ens på flashback hade det beteendet varit acceptabelt. Så varför tillåts skiten här?
Ja, jag får hålla med Klankedinken. Bra sammanfattning!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Geta »

Klankedinken har varit avstängd en vecka. Därför är han skitförbannad
och på hugget.

Det officiella språket på Viska är svenska och inte urdu. Det var det
som jag reagerade på
Last edited by Geta on 20 May 2022, 21:35, edited 2 times in total.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply