Saker vi är oense om

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Krokus »

آپ کا نام کیا ہے؟ wrote: 22 May 2022, 15:37
Krokus wrote: 20 May 2022, 15:36 Presentation kan man skriva i endast för inloggade, tror att det ska finnas en underkategori där. Det visserligen inget måste, men helt klart trevligare. :)
Jaha, vart har du din presentation då?
I tråden som Nobel länkade till.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
ABONNEMANGSVILLKORET
Tellurmedlem
Posts: 185
Joined: 20 Apr 2022, 08:29

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by ABONNEMANGSVILLKORET »

Geta wrote: 20 May 2022, 16:52 Det är på grund av era ovanliga nicknames som vi har varit undrande här
på Viska. Ni vill kanske bara skämta.
Ja det är självklart att ovanligt nickname kan verka konstigt, elller misstänkt!
Människor med ovanliga nick skämtar ibland. Sådana är DOM!

Hur är det med dig Geta har du ett ovanligt nick? Har du någon humor, självdistans, eller skämtar du bara med dig själv ibland?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Saker vi är oense om

Post by Klankedinken »

Geta svarar inte just nu..

Ett tips är att inte vara fräck som öppning..
Vill du komma in här så får du visa att du vill lyssna och att du är en seriös person..
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Saker vi är oense om

Post by memphis »

Abinnemangsvillkoret, varför har du valt det namn du har valt?
ABONNEMANGSVILLKORET wrote: 25 May 2022, 15:55
Geta wrote: 20 May 2022, 16:52 Det är på grund av era ovanliga nicknames som vi har varit undrande här
på Viska. Ni vill kanske bara skämta.
Ja det är självklart att ovanligt nickname kan verka konstigt, elller misstänkt!
Människor med ovanliga nick skämtar ibland. Sådana är DOM!

Hur är det med dig Geta har du ett ovanligt nick? Har du någon humor, självdistans, eller skämtar du bara med dig själv ibland?
Abonnemangsvillkoret, varför har du valt det namn du har valt?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Saker vi är oense om

Post by Richard »

Jag vill naturligtvis fortsätta att driva Viska 4.0. Men jag har väldigt lätt för att alltid ta folk bokstavligen, jag har ändå även asperger syndrom. Men när jag märker att det bråkas, att folk hit o dit svär åt varandra o gör ner varandra, samtidigt som folk vill lämna forumet, så känns det så meningslöst så att jag knappt orkar bry mig. Men jag vet även att alla har olika personligheter o det går aldrig att få 2 stycken som matchar till 100%.

När det gäller sjukdomar som t.ex schizofreni, så måste man vara beredd på att folk faktiskt kan reagera med motsatt effekt. Jag har inte ens schizofreni själv, vilket var forumets inriktning från början. Men jag VET, att schizofreni INTE är lika med multipla personligheter, som det så ofta framställs i litteraturen. Jag har sett folk fråga seriöst; -Fråga mig om schizofreni! -Höhö, menar du inte "fråga oss" om schizofreni!?
Det tycker jag är väldigt tråkigt att folk har den uppfattningen.

Vad gäller mig själv, har jag på sin höjd haft schizoaffektivt syndrom, vilket åtminstone kan liknas vid schizofreni periodvis. Så jag är medveten om schizofreni, o vilka psykoser det ger, samt vanföreställningar.

För en månad sen, så dog en väninna till mig, som hade schizofreni, oklart vad som hände, men hon hittades död i sin säng.

Jag vet, att många med schizofreni har ont om vänner, eftersom dessa övergivit en, när man t.ex inte längre vill "följa med o festa", eller att en bara blir ignorerade av gamla barndomsvänner, eftersom "man blivit sjuk". Ingen bryr sig om att bjuda ut någon som ändå alltid säger nej...

Men, man ska ta vara på de vänner man har o förklara att man inte mår bra. Det finns faktiskt folk som var mina barndomskamrater, som det sticker i ögat på, för att jag tar ut sjukersättning! Men de flesta har ändå förståelse! Jag snackar regelbundet med familjefäder o byter några ord utan att bli "upprörd", (en del såg kanske min tråd om infiltrationen på incels.is), där hittar ni riktigt sjuka individer!

Men, vad jag vill ha sagt, är att ingen ny användare ska komma o förstöra den goda stämningen som vi har här på Viska 4.0!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Saker vi är oense om

Post by memphis »

Det är fantastiskt att du kan driva Viska vidare, Richard. Vi är nog alla väldigt tacksamma för det. De bråk som uppstår tror jag att hotet kommer utifrån, inte inifrån. Det kommer alltid att komma in personer som inte sköter sig särskilt bra. Men vi får hoppas att det inte blir så ofta!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Saker vi är oense om

Post by memphis »

...Men reglerna är tydliga och bra. Kommer det in nån ny PW så blir han inte långlivad!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Saker vi är oense om

Post by Zoidar »

Du gör ett bra jobb med forumet Richard! Kul du tog över bollen från Admin1. Annars hade det nog inte blivit någon fortsättning på Viska.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Saker vi är oense om

Post by Fantasio »

Jag kom ihop mig med en annan medlem på fyllan. Kände mig provocerad, men hade inte reagerat om jag inte varit påverkad. Nåja, water under the bridge hoppas jag.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Saker vi är oense om

Post by Richard »

Fantasio wrote: 01 Jun 2022, 21:31 Jag kom ihop mig med en annan medlem på fyllan. Kände mig provocerad, men hade inte reagerat om jag inte varit påverkad. Nåja, water under the bridge hoppas jag.
Sånt händer, bara man kan bli vänner igen, så är det helt ok.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply