Gmail

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Gmail

Post by zoegas »

Det är kopplat till allt. Och nu har jag strulat till det så jag inte kan logga in. Vilket skit det är. De har monopol på ens identitet på internet. Om man vill bli rik som Elon Musk så klura ut hur du kan kringå det jävla företaget!
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Gmail

Post by Richard »

Jag får ett mail från Google varje månad med de platser man besökt. Det går att stänga av (påstår dom i.a.f).
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Gmail

Post by zoegas »

Där var en inloggning i mitt konto från Google Chrome webbläsare från nån VPN i Nederländerna. Inte jag då, för jag använder inte den webbläsaren. Det stod som varning i nått mailtjafs. Det till trotts att jag har en Yubi-key, som är nån 2FA. Så bytte jag lösen ord, men min lösenordshanterare spara inte det nya lösenordet. Så jag kan inte komma in. Det går inte att återställa det heller, trotts de har min telefon kopplad och den där säkerhetsnyckeln. Jag har alla mina fakturor och sånt där. Alla abbonemang jag har på nätet är kopplad till den mailen. Megastrul, säkerhetsfunktionerna jag spenderat på lösenordshanterare med lösenord på 20 tecken osv. En hacker kom in men det gör inte jag!!!!


Jag ska tänka om mitt internet. Jag ska ha en mail till fakturor, handel och sånt. Sen är det throwawaymail på alla andra sajter, registrering osv. Och de sidor ska ha 1234 i lösenord. Det är bara att inte ha nått som kan användas mot en på såna sidor. Fuck life, fuck internet.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Gmail

Post by Richard »

Jag har nog ett hundratal mailadresser.... Men använder bara en, kanske nån annan om jag reggar ett nytt konto på Flashback o sånt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Gmail

Post by zoegas »

Det är ett brydderi att komma ihåg allt. Detta med lösenordshanterare är oumbärligt. Ett krypterat kassavalv med alla konto uppgifter. Men man kan bli utelåst av mänskliga faktorn och då havererar hela online livet!
Post Reply