TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12780
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Jag har beställt ett handhållet TV-spel. Den emulerar alla möjliga konsoler och datorer. Det kör Linux så man kan spela N64, PSP, Amiga mm. Ska ha när jag tältar. 1500 spänn från Anbernic.

https://anbernic.com/

Image
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Vad fränt, hörrdu. Till Nintendo 64 finns det många bra spel.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag skrev på Facebook till min kompis att jag ville ha hjälp med handkontrollen. han ringde mig nyss och kunde komma förbi imorgon. Men det går inte, jag ska öla med en annan kompis imorgon. Alltid krockar det när jag bestämmer något.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Det blev inte av att träffa kompisen idag, så jag ringde min datorkunniga vän och han tog omvägen hem till mig. Han klurade snart ut hur man skulle göra. Jag har spelat ett par timmar ochska snart återgå till spelet.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3504
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: TV-spel

Post by 1Dave »

Någon som spelat Warcraft Rumble? Bara testat lite men verkar rätt nice.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Fy fasen vad svårt det är, det nya Zelda-spelet. Jag ger fan upp.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Nya Zelda är väldigt svårt, mycket svårare än föregångaren. Jag kommer aldrig att lyckas ta alla så kallade shrines. Fast man kan ju alltid fuska och kolla på Youtube hur man ska göra. Men vill inte fuska.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Hittills har jag inte fuskat. Kom till ett shrine där man skulle smyga undan patrullerande robotar. Man blir av med alla sina vapen och kläder i detta shrine, finns bara klena vapen att hitta. Verkar avra svårt, men inte omöjligt. Vad som däremot stör mig är att det finns så få stekpannor så jag kan inte tillreda mina äpplen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har haft viss framgång i spelet. Har varit nere i underjorden och aktiverat vad jag tror heter lightroot eller något liknande. Har även tagit två eller tre shrines, spelets huvudtema. Kul, men lite väl svårt. Man skulle i ett shrine fästa propellrar på undersidan av en plattform. Jag fäste tre och ramlade av, då steg den upp längs väggen. Testade igen flera gånger tills jag lyckades.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har haft viss framgång i spelet. Men inget som för historien framåt, bara aktiverat mer av kartorna. Finns tre kartor, en för världen i himlen, en på marken och en i underjorden.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 699
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

Fantasio wrote: 29 Aug 2023, 17:47 Nya Zelda är väldigt svårt, mycket svårare än föregångaren. Jag kommer aldrig att lyckas ta alla så kallade shrines. Fast man kan ju alltid fuska och kolla på Youtube hur man ska göra. Men vill inte fuska.

Du behöver ju bara så många shrines att du klarar dig med liv och stamina 🤷🏼‍♀️😊 Har du fått den där radarn som låter när du närmar dig ett shrine? Då är det ju lite lättare. Sen är alla shrines på markytan kopplade till en lightroot i underjorden! Alltså de är på samma ställe fast på andra planet. Ett tips, men det kanske du visste.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 699
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

Alltså jag tycker också shrinsen är svåra! Vissa är riktigt krångliga. Jag spelade ju med min kompis och han är riktigt haj på det där.
Post Reply