TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Bra, SpaceCorp! Visst kan man fuska med Youtube, men känns mer tillfredsställande när man löser det på egen hand.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Karaktären Samus Aran i "Metroid dread", den figuren man spelar som, får automateld när man besegrar en lätt boss. Man lämnar bossrummet och en robot (E.M.M.I.) kommer mot en. Man kan skjuta bort skölden med automateld och hålla inne knappen så skottet laddas upp och skjuta igen, det förstör roboten. Jag ska se om jag kan få bort skölden med ett uppladdat skott, då borde jag hinna med att ladda upp bössan igen. Eventuellt måste jag huka mig och vet inte om det går när jag håller uppladdningsknappen intryckt.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: TV-spel

Post by SpaceCorp »

Ok! :)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

SpaceCorp wrote: 07 Jan 2022, 21:02Ok! :)
Spelar du på datorn eller TV-spelskonsol, SpaceCorp?
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: TV-spel

Post by SpaceCorp »

På datorn. Spelar ett star wars spel just nu. Star wars fallen order. Det är roligt, inte för svårt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag mår för dåligt för att spela. Skulle vilja göra ett försök, men nej, det går inte.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag startade spelet. Innan man kan spela måste man trycka på "axelknapparna", men inget händer. Har försökt och försökt. Testade ett annat spel, men problemet kvarstod. Vad kan vara fel? Vart skickar man en defekt konsol? Jag håller för faen på att gå upp i atomer.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: TV-spel

Post by Krokus »

Drivs handkontrollen med batteri?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Nej. De två Joy Consen sitter fästa i skärmen som i sin tur sitter i ett hölje, den är alltså dockad. Det två Joy Consen sätter man fast i en plastdetalj så blir det som en handkontroll. Testade med min trasiga Pro Controller, men den bara hoppar och har sig, men lyckades i alla fall få igång spelet, fast det går inte att spela med den. Jag gjorde en felanmälan på Bergsala (importören), men hittade inget serienummer, eller vad det var för siffersekvens de ville ha. Jag får väl köpa en ny Pro Controller för nästan 900 kronor. Så Joy Cons laddar när de sitter i skärmen alltså.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: TV-spel

Post by Krokus »

Hm... Du skulle kunna googla på vad konsolen heter och "manual". Annars vet jag inte, är inte så insatt i tv-spel.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Nej, det är krångligt, det här. Tack för att du försökte hjälpa till, Krokus.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Bergsala (importören) skrev att det troligtvis är fel på de så kallade Joy Cons. Men jag köpte dem i höstas, inte en chans satt de lagt av helt plötsligt. Jag har en sak jag vill testa i ett spel, men blir inget av med det. Kompisen tipsade om en liten butik som visst ska serva spelkonsoler. De har visst bara öppet fredagar och lördagar. Jag funderar på att gå dit med mina två Joy Cons (som med en plastdetalj sätts ihop till en handkontroll) och testa att starta affärens Switch, om de nu har en sådan och har den inkopplad.
Post Reply