TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

Tror effekten blir bättre om du lagar nåt bra recept? Annars behöver du kläder som är cold resistant.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Ja, kläder mot kylan behöver jag. Jag har fått en självlysande överdel att bära nere i avgrunden. Simtröjan har jag också, så jag kan simma uppför vattenfall. Tog nyss ett shrine till. Tar jag ett till så kan jag antingen skaffa mer liv eller mer uthållighet. Vet inte vilket jag ska välja.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har varit nere i underjorden och tänt lyset i två kartområden. Men jag kommer inte vidare i storyn, där finns fyra delar av världen att besöka och jag har varit på två av ställena. För övrigt tvangs jag byta Internetleverantör då fastighetsägaren sagt upp avtalet med Telia. Jag valde då Tele2. Sedan dess vill mitt spel ej gå on-line, så jag skickade ett meddelande till min vän som brukar kunna lösa det mesta med det tekniska.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Viss framgång i spelet. Har idag tagit två shrines, ett kvar till fyra då jag kan välja att uppgradera min uthållighet (ett måste för att klättra och springa fort) eller ett hjärta i liv till. Tog kvällens sista shrine och blev jagad av en varelse med långa armar, helt täckt i "gloom", en sörja man tar skada av. Blir att kuta som en galning för att skaka av sig monstret. Den tog mig i sina enorma händer och dödade mig. Irriterande! Ett skytower eller vad det heter finns strax bortom detta monster. Ja, just det, jag hittade äntligen kläderna mot kyla och har köpt mössa, överdel och byxor. Fattar inte hur jag kunde missa det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag hade framgång idag. Var uppe i skyn och seglade till en konstruktion formad som en fisk. Runt den var bitar ruiner och en såg med lite god vilja ut som en droppe. Man skulle skjuta en pil genom den för att komma vidare. Slog sedan en boss och efter det ner under vattnet. Det finns en grotta där med ett lysande ställe man ska ta sig till. Men jag kan inte klättra upp dit då väggarna är våta. Smälte ihop träplankor som broar men det är så svårt att få de i rätt läge. Sedan antar jag att man ska lyfta dem för att ta sig högst upp till det som lyser. Jättesvårt ju.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Det lyckades, jag smälte ihop träbitar och lyckades ställa dem mot en vägg och klättra upp till målet. Vips bar det av till skyn igen och där sitter jag fast. Jag är beredd att kasta in handduken.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag gick till en annan del av skyn och ett annat uppdrag. Jag kan stolt berätta att jag kommit vidare. Hoppade på segelduk ovanpå flygande skepp och tog mig högt upp. Kom till ett shrine, det ska bli intressant att spela vidare. Stängde av det då det är dags att sova, men imorgon sitter jag där med spelet igen.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: TV-spel

Post by 1Dave »

Påminner det om Ocarina of time?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

1Dave wrote: 04 Dec 2023, 00:53 Påminner det om Ocarina of time?
Nej, det tycker jag inte. Det spelet minns jag som väldigt stämningsfullt. Därmed inte sagt att nyaste Zelda inte är det.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12638
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Trailern till Grand Theft Auto är släppt. Beräknas komma 2025. Sjukt rolig humor i den spelserien. Jag får nog köpa ett nytt grafikkort då, kan jag tänka mig.

https://www.youtube.com/watch?v=QdBZY2fkU-0
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: TV-spel

Post by Leakim97 »

Minns när jag var liten och spelade gta san Andreas på playstation 2 med polarna. Det var så jävla kul. Minns också att vi hade fusk koder till spelet
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12638
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Det kommer på konsol först. Så på PC kommer det 2026 har jag hört.
Post Reply