TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har bytt till "Mario Kart 8 deluxe". har laddat ned nya banor och karaktärer. Än så länge kör jag i 50-kubiklassen. Det gäller att vinna alla fem lopp i cuperna för att få en trofé och tre stjärnor i kanten. Banorna är inte byggda för att gasa max hela tiden i svåraste klassen,200 CC. Gäller att hålla en fingertopp på bromsen i högsta kubikklassen. Det var frustrerande svårt att klara alla originalbanor på alla svårighetsgrader och de nya banorna utgör inget undantag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Min handkontroll konstrar. Man ska hålla in knappen för gas, men den registrerar inte att jag trycker ned den. Vidare drar sig fordonet till höger hela tiden i Mario Kart. Jag blev förbaskad och bytte spel. Fy, vad dålig stil att sälja en handkontroll för nästa 900 spänn och så håller den bara i ett par månader.

Nu kör jag Zelda igen. Väsen från en vulkan spottar ut glödande stenbumlingar på mig och de två andarna jag har med mig. Den ena kan jag skjuta iväg, men når inte så högt upp att jag kan träffa monstrets huvuden. Men där finns två små flygande farkoster. Jag fick upp den en i luften, men kom för högt upp och anden jag kan skjuta ivög sa att vi var för högt uppe. Svårt att styra farkosten är det också. Jag sitter fast. Igen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag tog mig vidare från monstret med tre huvuden. Flög en liten farkost och skickade iväg gubben som slagit följe med mig på det. Krävdes visst bara en träff per huvud. Nu är jag nere i underjorden i början av ett tempel, eller vad man ska säga. En mindre labyrint med fem saker att återfå för att låsa upp lika många lås med på en grind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har hittat den första gong-gongen av fem. Skickade iväg anden till han som är med mig på den och ett av fem lås öppnades. Fyra kvar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har nu aktiverat tre gong-gongar av fem. Vågar jag tro att jag ska klara templet de finns i?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Alla gong-gongar ät aktiverade och varje låste upp ett av fem lås. Nu möter jag en boss som är svår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag slog bossen i andra templet. Gick åt en massa liv för att klara det. Men jag sitter fast i tempel nummer tre. Och sitter fast i uppgiften att locka ut den andra av fyra féer. Man ska köra upp en orkester till henne, men de klagar på att det gungar och mitt försök avbryts. Sedan sitter jag fast i Great Hyrule forest. Man måste tydligen gå helt rätt för att inte sväljas av mörkret. Jag tycker jag har testat att gå på alla olika ställen, men det har jag ju bevisligen inte. Som jag skrivit förr: detta Zelda är mycket vårare än föregångaren.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag lyckades köra orkestern till fén. Fick lägga plankor över stenbumlingar och köra vagnen över dem. Vips så var jag uppe. Nu har jag uppgraderat lite kläder. Det gör att jag tar mindre skada vid attacker. Orkestern har flyttat till ett (annat) stall och måste korsa ett vattendrag för att komma till nästa fé. Det ger jag mig i kast med imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag tog ett shrine ikväll. Tänkte att testa en ny sak, men det fungerade inte. Beslutade att fortsätta ändå för skojs skull. Döm om min förvåning när jag klarade av shrinet. Man ska åka på räls utan att trilla av. Det shrinet har gett mig gråa hår tidigare, Löste ett sidouppdrag i Tarry town som var lite klurigt. Men är fortsatt fast på två ställen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag är i underjorden och möter Yiga-klanens ledare i en boss-fight. Han flyger runt på en farkost och attackerar mig med bomber. För att träffa honom med en pil behöver jag skjuta upp mig i luften på en automatisk språngbräda. Men rätt vad det är sprängs den bort, jag hittar inte den. Det här var något att bita i må jag säga.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har nu skjutsat orkestern till alla tre féer. Den första kom ut utan att krångla, men till de andra krävdes det ett musikstycke. Nu är jag uppe i skyn i ett tempel. Jag har öppnat dörr till två skovelhjul i vatten, men inget händer vad jag än gör. Vad ska man göra?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Idag blev det inget spelande för mig. Börjar tröttna på att stång pannan blodig mot de svåra passagerna i spelet. Kommer nog att dröja ett par dagar tills jag spelar igen.
Post Reply