Finns det någon som är homosexuell här?

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Vad finns det för sexualliteter på Viska?

1. Homosexuell
0
No votes
2. Heterosexuell
6
60%
3. Trans
0
No votes
4. Bi
3
30%
5. Non-binary
0
No votes
6. Assexuell
1
10%
 
Total votes: 10

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36647
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by Geta »

Jag är inte så modern att jag reder ut den här könsförvirringen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 11 Jul 2022, 20:00 Har aldrig förstått vad icke-binär står för. Är det att vara könlös?
Jag tror det handlar om att man förkastar tvåkönighet. Att man antingen är man eller kvinna!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36647
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by Geta »

Vänstern har velat krossa kärnfamiljen. Detta med otaliga könstillhörigheter
måste vara i samma anda.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by Klankedinken »

Jag tror att folk har lite att göra bara..
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36647
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by Geta »

Dom behöver klippa sig och skaffa ett jobb,
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by Klankedinken »

Ja men dom är liberala så dom gör inte sånt.. Det är roligare att tro att man har flera kön samtidigt!
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by Nobel »

Ickebinär
Ickebinär är ett ord som beskriver personer som varken identifierar sig man eller kvinna, eller ibland både och, eller inget kön alls.
1177.
Some people have a gender which is neither male nor female and may identify as both male and female at one time, as different genders at different times, as no gender at all, or dispute the very idea of only two genders. The umbrella terms for such genders are 'genderqueer' or 'non-binary' genders. Such gender identities outside of the binary of female and male are increasingly being recognized in legal, medical and psychological systems and diagnostic classifications in line with the emerging presence and advocacy of these groups of people. Population-based studies show a small percentage--but a sizable proportion in terms of raw numbers--of people who identify as non-binary. While such genders have been extant historically and globally, they remain marginalized, and as such--while not being disorders or pathological in themselves--people with such genders remain at risk of victimization and of minority or marginalization stress as a result of discrimination.
Richards C, Bouman WP, Seal L, Barker MJ, Nieder TO, T'Sjoen G. Non-binary or genderqueer genders. Int Rev Psychiatry. 2016;28(1):95-102. doi: 10.3109/09540261.2015.1106446. Epub 2016 Jan 12. PMID: 26753630.

Ickebinär = könsidentitet utanför det binära man och kvinna


I samma publikation ger de även lite siffror, vilket är spännande:
Two population studies have aimed to estimate the prevalence of people who identify as non-binary. Kuyper& Wijsen (2014) examined self-reported gender identity and dysphoria in a large Dutch population sample(N¼8064, aged 15–70 years old), and found that 4.6% of people assigned male at birth and 3.2% of people assigned female at birth reported an ‘ambivalent gender identity’ (defined as equal identification with the other sex as with the sex assigned to them at birth) and 1.1% of people assigned male at birth and 0.8% of people assigned female at birth reported an ‘incongruent gender identity’ (defined as stronger identification with the other sex as with the sex assigned to them at birth).
Richards C, et. al. 2016

Ca 4% av befolkningen identifierar sig som ickebinära. Det är alltså ganska vanligt.
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by Klankedinken »

Är det så att du försöker göra lite gyckel av mitt svar? Duger det helt plötsligt inte så att du måste ta till 1177?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36441
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by memphis »

Har hört att i Thailand , där det finns ladyboys, där kallar man personer som inte är traditionellt kvinnor eller män för "det tredje könet".
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by Klankedinken »

Lite mer spännande än att par torra sidor på internet!

Tack memphis..
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by Nobel »

Klankedinken wrote: 11 Jul 2022, 20:42 Är det så att du försöker göra lite gyckel av mitt svar? Duger det helt plötsligt inte så att du måste ta till 1177?
Inte alls. Du har gjort felaktiga antaganden.
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns det någon som är homosexuell här?

Post by Klankedinken »

Host host.. jag är lite sjuk! Tyck lite synd om mig tack!
Post Reply