LIVET ÄR TUFFT

Moderator: Moderator 1

amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by amandara »

Ja. Livet med den här sjukdomen är tufft. Livskraftsförlust.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by Zoidar »

Jag skyller bara delvis på sjukdomen. Jag hade nog varit avslagen också utan sjukdomsdiagnos. Prova hitta saker att se fram emot, t.ex. resa, tälta, bada, vandra m.m.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by Richard »

Tillägg: Det beror inte på höjningen av Lyrica, att jag mår bättre o blir inte helt katatonisk utan den, det måste ha berott på något annat.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by amandara »

Jag har ett vrål i mig djupt som en eller annan avgrund. Det visar sig ibland men annars stänger jag effektivt igen portarna om det. Jag har annat att göra än att förtvivla. Nu ska jag tex tvätta. Jag använder mediciner.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by Zoidar »

amandara wrote: 28 Sep 2022, 13:44 Jag har ett vrål i mig djupt som en eller annan avgrund. Det visar sig ibland men annars stänger jag effektivt igen portarna om det. Jag har annat att göra än att förtvivla. Nu ska jag tex tvätta. Jag använder mediciner.
Mig veterligen är Jesus den ende och det enda som kan fylla det där avgrundshålet, tycka vad man vill, men det verkar vara så. Jesus är ljus och inget mörker finns i honom.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by amandara »

Zoidar wrote: 28 Sep 2022, 16:08
amandara wrote: 28 Sep 2022, 13:44 Jag har ett vrål i mig djupt som en eller annan avgrund. Det visar sig ibland men annars stänger jag effektivt igen portarna om det. Jag har annat att göra än att förtvivla. Nu ska jag tex tvätta. Jag använder mediciner.
Mig veterligen är Jesus den ende och det enda som kan fylla det där avgrundshålet, tycka vad man vill, men det verkar vara så. Jesus är ljus och inget mörker finns i honom.
Tack Zoidar, jag ska beakta ditt svar.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by amandara »

Gummibandet tänjer ut sig mer och mer.
miominmio
Aluminiummedlem
Posts: 39
Joined: 19 Jul 2022, 16:43

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by miominmio »

Finns det egentligen någon värre sjukdom än schizofreni att drabbas av?
miominmio
Aluminiummedlem
Posts: 39
Joined: 19 Jul 2022, 16:43

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by miominmio »

Sorry för deppig kommentar men kan inte tänka mig någon annan psykisk eller fysisk sjukdom som vore värre. De flesta andra har ju botemedel/bromsmedicin/behandling och även dom de inte skulle ha det, inkräktar de inte på ens personlighet och identitet eller tar bort livslusten kroniskt.
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24646
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by Leakim97 »

miominmio wrote: 02 Oct 2022, 11:03 Finns det egentligen någon värre sjukdom än schizofreni att drabbas av?
Det vette fan, schizofreni is hell
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35971
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by Geta »

ALS och Huntingtons sjukdom tycker jag verkar värre och även MS.
Jag tycker att man kan leva ett relativt hyggligt liv med schizofreni.
I alla fall när man blir äldre.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by zoegas »

Lipsillar. Festa för fan.
Post Reply