Handstil

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Handstil

Post by Koi »

Här. Nån dom vill analysera?

Var hittar man info? Jag har bara hittat typ veckorevyn på google. Vad ska man söka på?


Image
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35964
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Handstil

Post by Geta »

Är det ett öga? Det allseende ögat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Handstil

Post by Koi »

Japp. Ett öga
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Handstil

Post by Cosmos »

Jag har också en tjusig namnteckning, yvig och oläslig. Även när jag skriver vanligt så är det idag nästan oläsligt. Tyvärr beror det på tremor p g a medicinen.

En kompis gjorde en grundlig atrologisk, individuell undersökning på basis av födelsedata. Det var ett intressant eftersom mitt horoskop såg ut som en kvadrat som kallas storkors. Det är inte speciellt många vars horoskop bildar ett storkors och tydligen är människor med denna egenskap lite speciella.

:D
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35499
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Handstil

Post by memphis »

Har aldrig intresserat mig så mycket för horoskop. Detta för att de ofta i tidningar är väldigt opersonliga. Men ett individuellt ställt horoskop skulle kunna intressera mig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Handstil

Post by Fantasio »

Jag bytte handstil i grundskolan redan, skulle jag tro. Skrev bokstäverna en smula framåtlutande och nästan som skrivstil. Av någon anledning skaffade jag mig en "stolpig" handstil där bokstäverna står rakt upp och ej sitter ihop som i skrivstil.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Handstil

Post by Cosmos »

Min handstil är oläslig, men det ska den vara. Traditionellt. Men att jag i övrigt är så dålig påverkar det vardagen. Kan knappt fylla i en blankett utan det blir oläsligt. Mina mediciner är boven. Jag har flera som man blir darrhänt av. Suck.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Handstil

Post by Koi »

Jag är inte darrhänt. Bara slarvig med bokstäverna om jag inte skriver långsamt. Kan knappt läsa vad jag själv skrivit efteråt. Jobbigt om man skrivit upp telefonnummer eller namn.

Lärde mig aldrig skrivstil. Eller finstil eller vad det hette på 80-talet. Jag skrev bokstäverna i orden och drog streck mellan dem på lämpligt ställe.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35964
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Handstil

Post by Geta »

Jag är inte heller darrhänt men använder mig aldrig av skrivstil som jag
lärde mig i skolan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12244
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Handstil

Post by zoegas »

Jag slaffsar fram min skrivstil. Det är nog bara jag som kan läsa den. Det är som kryptografi.
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Handstil

Post by Snuttan »

Romantisk handskrift samt stilren.
Post Reply