Blandat om politik

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Blandat om politik

Post by Snuttan »

SD:S partiledare har hittat kärlek på nytt. Lycklig är han.

Bra det. Då kan de ha positiv påverkan på sjukförsäkring,
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Blandat om politik

Post by Cosmos »

Jag kan tänka mig att Jimmie Åkesson har problem med ångest. Kan se det på ögonen. Sedan kan han ju vara dödsförskräckt för att han med sitt tredje största parti, får ett regeringsuppdrag. Vilket han har all rätt att vara. SD är inte regeringsdugliga.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37575
Joined: 10 May 2021, 16:52

Blandat om politik

Post by Geta »

Sverigedemokraterna är så föraktade men nu är miljöpartisterna nästan
lika föraktade.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Blandat om politik

Post by Cosmos »

Med all rätt. Mp är det skadligaste partiet som någonsin har suttit i en regering. Tyvärr verkar de inte åka ur riksdagen eftersom gröna vänstern stödröstar. Hellre SD i regering i sådana fall. Hur värdelösa de än är så är de rena hjältarna jämfört med Mp.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37398
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Blandat om politik

Post by memphis »

Jag tycker att MP har en väldigt dålig ledare. Det är nog därför det går så dåligt för MP nu. Det var bättre på Maria Wetterstrands tid.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Blandat om politik

Post by Cosmos »

De är ju två, s k språkrör. En kvinna, Märta Stenevi och en man, Per Bolund, båda lika pinsamma. De är så verklighetsfrämmande så man borde ge dem en diagnos. Så har de utseendena mot sig också (ja, jag vet. Det ska inte spela någon roll!) Märta Stenevi ser ut som något som just kommit ur Svarta Lagunen och Per Bolund, ja vad säger man?

Mp har varit pådrivande när det gäller stängningen av flera kärnkraftverk utan att ha något vettigt alternativ, höjt elskatten för att vi ska känna "skam" inför överutnyttjande av el och höjt skatten kraftigt på drivmedel som snart har givit dubbla matpriser. Och det här med Putinpriser. Hur puckade tror de att vi är?
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Blandat om politik

Post by Cosmos »

Du har helt rätt. Maria Wetterstrand var en pärla, Fridolin desto sämre. Det var han som utpressade sossarna 2006 till att ge alla illegala "invandrare" permanent uppehållstillstånd mot att rösta igenom sossarnas budget. S förlorade makten det året och Alliansen tog vid. Men då var det med en helhispig ledare: Fredrik Reinfeldt. Sedan vet vi hur det har gått. Sedan 2000 har 2.000 fått uppehållstillstånd och ökat Sveriges befolkningsmängd till drygt 10.000.000 invånare. Fridolin har förmodligen en välbetald tjänst inom något departement och tjänar 100.000 kr i månaden. Dessutom bor han i ett helsvenskt område strax utanför Stockholm.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18888
Joined: 10 May 2021, 16:18

Blandat om politik

Post by Krokus »

Jag såg Fridolin i publiken på en konsert. 🥳

Han jobbar numera som lärare.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18888
Joined: 10 May 2021, 16:18

Blandat om politik

Post by Krokus »

Cosmos,

Vi såg Asta Kask.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Moderator 1
Magnesiummedlem
Posts: 28
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Blandat om politik

Post by Moderator 1 »

Flyttade postningarna från tråden "sjukersättning".

/Mod 1
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37575
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Blandat om politik

Post by Geta »

Jag tror att jag hörde att Jimmie Åkessons nya flamma är kostrådgivare.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37398
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Blandat om politik

Post by memphis »

Är nog inte så kul att vara nykär i en partiledare under valrörelse. Man vill ju vara tillsammans hela tiden då.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply